22.3 C
Athens
Saturday, April 27, 2024
More

    Βασικά στοιχεία φωτογραφίας iPhone: Πώς να συνθέσετε καλύτερες εικόνες

    Αν υπήρχε ποτέ μια συντόμευση για τη βελτίωση της φωτογραφίας iPhone σας, αυτή θα ήταν η μελέτη σύνθεσης. Η σύνθεση είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό συστατικό μιας εικόνας. Σίγουρα, το φως είναι μια ανάγκη, χωρίς αυτό, δεν υπάρχει φωτογραφία. Αλλά μπορείτε να αντιμετωπίσετε τον κακό φωτισμό. Και ναι, ένα ενδιαφέρον θέμα ή μια αποφασιστική στιγμή σίγουρα σας φέρνει σε πλεονέκτημα, αλλά ένας έμπειρος φωτογράφος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη σύνθεση για να μετατρέψει ακόμα και το πιο βαρετό θέμα σε φωτογραφία που αξίζει.

    Για όποιον πιστεύει ότι η φωτογραφία είναι κάτι περισσότερο από την αποτύπωση αυτού που βρίσκεται ήδη μπροστά σας, η σύνθεση είναι το πινέλο που χρησιμοποιούν οι φωτογράφοι για να «ζωγραφίσουν» το όραμά τους και να πουν την ιστορία τους. Το καλύτερο από όλα, δεν έχει σημασία αν χρησιμοποιείτε το προσιτό iPhone SE, την πιο προηγμένη τεχνολογία κάμερας της Apple στο iPhone 15 Pro Max ή μια επαγγελματική κάμερα. Η σύνθεση είναι ο μεγάλος διαχωριστής. Είναι –όλα–από–εσένα. Δείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη σύνθεση των φωτογραφιών του iPhone σας…

    Πώς να εφαρμόσετε τον κανόνα των τρίτων

    Το πλέγμα 3 x 3 της εφαρμογής Κάμερα iPhone σας είναι ένα χρήσιμο αλλά μερικές φορές παραμελημένο εργαλείο σύνθεσης. Ο κύριος σκοπός του είναι να παρέχει ένα οπτικό βοήθημα για τον κανόνα των τρίτων. Διαιρώντας την οθόνη σε εννέα ίσα ορθογώνια έχετε δύο οριζόντιες γραμμές και δύο κάθετες γραμμές, οι οποίες τέμνονται σε τέσσερα σημεία στο κέντρο του κάδρου.

    Τοποθετήστε το πιο ενδιαφέρον μέρος της εικόνας σας (το εστιακό σημείο) σε ένα ή περισσότερα από αυτά τα «σημεία τομής» και δεν μπορείτε να πάτε πολύ στραβά από εκεί και έπειτα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τον κανόνα για να χωρίσετε τα τοπία σε τρίτα τοποθετώντας τον ορίζοντα σε οποιαδήποτε οριζόντια θέση. Η επάνω οριζόντια θα δώσει περισσότερο βάρος στο κάτω μέρος της σκηνής – βολικό αν φωτογραφίζετε ένα όμορφο χωράφι με λουλούδια – και η κάτω οριζόντια θα δώσει περισσότερο βάρος στο πάνω μέρος της σκηνής – ιδανική όταν αποτυπώνετε έναν ατμοσφαιρικό ουρανό. Και το καλύτερο από όλα, λειτουργεί σε οριζόντιο ή κατακόρυφο προσανατολισμό.

    • Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις, μετά στην Κάμερα και βεβαιωθείτε ότι το Πλέγμα είναι ενεργοποιημένο
    • Αποφασίστε εάν θέλετε να τραβήξετε σε κατακόρυφο ή οριζόντιο προσανατολισμό
    • Ορίστε το πλέγμα με βάση των κανόνα τρίτων
    • Τοποθετήστε τον ορίζοντά σας σε μία από τις δύο οριζόντιες γραμμές
    • Αποφασίστε εάν θα τοποθετήσετε το εστιακό σας σημείο στην αριστερή ή τη δεξιά πλευρά του κάδρου
    • Τοποθετήστε το εστιακό σας σημείο σε ένα ή περισσότερα από τα πιο κατάλληλα σημεία τομής

    Πώς να πλαισιώσετε τις κορυφαίες γραμμές

    Το εστιακό σημείο μιας εικόνας θα πρέπει να είναι το πιο ενδιαφέρον μέρος του κάδρου και για να λειτουργήσει αποτελεσματικά θα πρέπει να τραβήξει το βλέμμα του θεατή σχεδόν αμέσως.

    Η σύνθεση παίζει τεράστιο ρόλο στην καθοδήγηση του ματιού του θεατή προς το εστιακό σημείο και μία από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους είναι οι γραμμές που οδηγούν.

    Σκεφτείτε τις προπορευόμενες γραμμές ως φυσικά βέλη μέσα σε μια σκηνή, που δείχνουν προς ένα σημείο ενδιαφέροντος. Το απλούστερο παράδειγμα θα ήταν ένα πορτρέτο ενός ατόμου που στέκεται στη μέση ενός ευθύγραμμου δρόμου. Καθώς ο δρόμος υποχωρεί στην απόσταση, πολλαπλά στοιχεία: οι άκρες της άσφαλτο, οι λευκές γραμμές και το γρασίδι θα σχημάτιζαν «καθοδηγητικές γραμμές», υποσυνείδητα καθοδηγώντας το βλέμμα του θεατή προς το θέμα.

    Οι κορυφαίες γραμμές λειτουργούν καλύτερα όταν ξεκινούν πέρα από την εικόνα, έτσι τραβούν το βλέμμα του θεατή μόλις ξεφύγει στο κάδρο. Αλλά μπορεί να έχουν και αρνητικές επιπτώσεις, εάν οδηγήσουν τον θεατή μακριά από το εστιακό σημείο ή πίσω από το κάδρο.

    Πώς να συνθέσετε ένα πλαίσιο μέσα σε ένα πλαίσιο

    Αυτή η τεχνική σύνθεσης λειτουργεί πολύ παρόμοια με τις γραμμές που οδηγούν, καθοδηγώντας το βλέμμα του θεατή προς το εστιακό σημείο της φωτογραφίας. Περιλαμβάνει τη χρήση ενός στοιχείου ή στοιχείων μέσα σε μια σκηνή για να περιβάλλει το θέμα, δημιουργώντας ένα δεύτερο πλαίσιο μέσα στο πλαίσιο της εικόνας.

    Τα πλαίσια δεν χρειάζεται να περιορίζονται από το μέγεθος, το σχήμα ή τον αριθμό και μπορούν να είναι τεχνητά και δομημένα ή φυσικά και άμορφα. Παραδείγματα περιλαμβάνουν ένα άτομο που πλαισιώνεται από μια ανοιχτή πόρτα ή ένα θαλασσινό τοπίο μέσα από το άνοιγμα μιας σπηλιάς.

    Οι έξυπνοι φωτογράφοι χρησιμοποιούν καρέ για να εμπλουτίσουν τη σύνθεσή τους παρέχοντας πρόσθετο ενδιαφέρον, προσθέτοντας βάθος σε μια κατά τα άλλα επίπεδη εικόνα ή κρύβοντας ανεπιθύμητα στοιχεία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα πλαίσιο για να απομονώσετε ένα άτομο σε έναν πολυσύχναστο δρόμο ή για να τραβήξετε την προσοχή σε ένα ψηλό, λεπτό κτίριο που διαφορετικά θα περιβαλλόταν από τεράστιες ποσότητες γαλάζιου ουρανού χωρίς έμπνευση.

    Πώς να χρησιμοποιήσετε τον κανόνα των μονών αριθμών

    Ο κανόνας αυτός είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να βελτιώσετε τη φωτογραφία σας από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι μια απλή υπόθεση.

    Τα μονά στοιχεία μέσα σε μια εικόνα είναι πιο ευχάριστα από τα ζυγά. Τώρα που το ξέρετε, θα αρχίσετε να το βλέπετε παντού: έργα τέχνης, γραφικό σχέδιο, ακόμη και ταινίες. Έχει τα όριά του όμως. Μόλις ο αριθμός των αντικειμένων είναι πολύ μεγάλος για να κατανοήσει ο θεατής, γίνεται αμφισβητήσιμο σημείο. Σίγουρα δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την καταμέτρηση του αριθμού των φύλλων σε ένα δέντρο…

    Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε απλά να καδράρετε τρία αντικείμενα και να απομακρύνεστε με μια φανταστική φωτογραφία κάθε φορά.

    Παράγοντες όπως η απόσταση μεταξύ των αντικειμένων, το χρώμα, ο φωτισμός, ο τρόπος αλληλεπίδρασης μεταξύ τους ή των στοιχείων γύρω τους και άλλες τεχνικές σύνθεσης που υπάρχουν, θα επηρεάσουν την εικόνα. Αλλά τελικά, ο βασικός κανόνας είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης εάν μαθαίνετε τα σχοινιά και θα έχει άμεση επίδραση σε αυτό που τραβάτε.

    Πώς να καταγράψετε ένα καθαρό φόντο

    Ένα καθαρό φόντο τραβά την προσοχή στο θέμα σας, ενώ ένα πολυάσχολο φόντο έχει αρνητικές επιπτώσεις. Κινδυνεύετε να «χάσει» ο θεατής το θέμα σας καθώς το βλέμμα του περιπλανιέται σε πιο ενδιαφέρουσες περιοχές της σύνθεσης.

    Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα πορτρέτα στούντιο τείνουν να επιλέγουν μονόχρωμα σκηνικά σε αντίθεση με μοτίβα που αποσπούν την προσοχή. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να καδράρετε θέματα μπροστά σε πολυσύχναστα φόντο, απλά πρέπει να βρείτε τρόπους να τα διαχωρίσετε.

    Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε βασικές γραμμές για να καθοδηγήσετε τον θεατή στο θέμα σας ή ατμοσφαιρικό ή τεχνητό φωτισμό για να τονίσετε το θέμα και να το σηκώσετε από το φόντο. Αποτυπώνετε το θέμα σας μπροστά από ένα καθαρό τμήμα του κάδρου, ώστε να διαχωρίζονται από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές. Αλλά ίσως η πιο συνηθισμένη τεχνική είναι να χρησιμοποιείτε ένα μικρό βάθος πεδίου, ώστε το θέμα σας να είναι ευκρινές και το φόντο να είναι εντελώς εκτός εστίασης.

    Σε μια χειροκίνητη κάμερα αυτό ελέγχεται με διεύρυνση του διαφράγματος (ένα μεταβλητό άνοιγμα μέσα σε έναν φακό). Αλλά η Apple το κάνει πολύ πιο εύκολο στα πιο πρόσφατα iPhone, χρησιμοποιώντας υπολογιστική φωτογραφία για την προσομοίωση ενός μικρού βάθους πεδίου στη λειτουργία Πορτραίτου.

    Πώς να εισαγάγετε ενδιαφέρον στο προσκήνιο

    Η σκόπιμη έξοδος χώρου είναι ένα θέμα σύνθεσης από μόνο του, αλλά ο ανεπιθύμητος χώρος μπορεί να αφήσει μια εικόνα ανισόρροπη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα κατά τη λήψη τοπίων.

    Εάν το κύριο θέμα σας είναι ένα μακρινό βουνό ή φάρος, μπορεί να βρεθείτε αντιμέτωποι με υπερβολική αφθονία εδάφους ή θάλασσας στο κάτω μέρος του κάδρου σας. Η εύρεση κάτι για να καλύψει αυτό το κενό ονομάζεται ενδιαφέρον πρώτου πλάνου. Πέτρινοι τοίχοι, πύλες, ένα μοναχικό δέντρο, λουλούδια, βράχοι και οτιδήποτε άλλο δεν μειώνει τη φυσική αίσθηση της σκηνής θα λειτουργήσει.

    Και αν τραβάτε ένα θαλασσινό τοπίο, το ενδιαφέρον στο προσκήνιο μπορεί να είναι τόσο απλό όσο να χαμηλώσετε τη φωτογραφική μηχανή σας για να πλαισιώσετε νερό να κυλάει πάνω από βότσαλα, αλλά πιο περιπετειώδη παραδείγματα μπορεί να περιλαμβάνουν τα κύματα που συντρίβονται ή τα λίγα εναπομείναντα ξύλα ενός παλιού ναυαγίου.

    Το ενδιαφέρον στο προσκήνιο μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανύψωση μιας σκηνής που διαφορετικά δεν έχει διακριτό θέμα. Μπορεί να γίνετε μάρτυρες ενός απίστευτου ηλιοβασιλέματος πάνω από μια λίμνη, χωρίς βουνά ή λόφους σε απόσταση, αλλά πλαισιώνοντας μια παλιά προβλήτα σε πρώτο πλάνο, η εικόνα μεταμορφώνεται ξαφνικά.

    Πώς να χρησιμοποιήσετε τη συμμετρία για να βελτιώσετε τις εικόνες

    Η συμμετρία είναι μια από τις πιο απλές τεχνικές για εξήγηση, αλλά δύσκολο να τελειοποιηθεί στην πράξη. Μόλις βρείτε ένα συμμετρικό θέμα, θα πρέπει να κεντράρετε την κάμερα του iPhone σας όσο το δυνατόν ακριβέστερα.

    Αυτό σημαίνει ότι μετακινείτε φυσικά την κάμερά σας έως ότου το εφέ παράλλαξης κάνει κάθε στοιχείο να ευθυγραμμιστεί τέλεια, ενώ περιστρέφεται και στρέφεται ανάλογα η κάμερα του iPhone σας.

    Το τέλειο ακίνητο νερό προσφέρει μεγάλες δυνατότητες για συμμετρία, λόγω των αντανακλάσεων που μοιάζουν με καθρέφτες. Ευτυχώς, η εφαρμογή Κάμερα iPhone σας είναι εξοπλισμένη για να σας βοηθήσει. Αυτός ο κανόνας του πλέγματος των τρίτων είναι εξαιρετικά βολικός όταν καδράρετε τη συμμετρική σκηνή σας.

    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα σημεία τομής και τις γραμμές ως οδηγό για να διασφαλίσετε ότι όλα είναι ευθυγραμμισμένα τέλεια. Η κάμερα θα ανιχνεύσει επίσης πότε το iPhone σας είναι σχεδόν τετράγωνο ως προς την οροφή ή το πάτωμα.

    Στο κέντρο της οθόνης θα εμφανιστούν δύο σταυρωτά πλέγματα. Μόλις παραταχθούν, ξέρετε ότι το iPhone σας είναι απόλυτα τετράγωνο. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη σουίτα επεξεργασίας της εφαρμογής Κάμερα για να βελτιώσετε τη σύνθεσή σας χρησιμοποιώντας το εργαλείο περικοπής, καθώς και τα ρυθμιστικά ευθυγράμμισης, κάθετα και οριζόντια.

    Αξίζει να θυμάστε ότι πολύ λίγα θέματα είναι απόλυτα συμμετρικά και ότι οι ευρυγώνιοι φακοί παρουσιάζουν παραμόρφωση , γεγονός που κάνει τις οριζόντιες και τις κατακόρυφες πλευρές να καμπυλώνονται ελαφρά προς τις άκρες του πλαισίου.

    Aκολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσης το AppleWorldHellas.com σε FacebookTwitterInstagram, και YouTube

    Dimitrios Georgoulas
    Dimitrios Georgoulas
    Dimitris is the co-owner and chief in editor of AppleWorldHellas. With a PhD Degree in Wireless Sensor Networks and with more than 10 years experience in covering Apple and technology news he loves the challenges and new adventures.