H άγνωστη πλευρά του WWDC για τους indie developers

0
1907

apple_developer_wallpaper_by_chuck67322-d4y94dc

Την Δευτέρα που μας πέρασε, η Apple όπως κάθε χρόνο διοργάνωσε το WWDC στο San Francisco, στο οποίο είδαμε αρκετά εντυπωσιακά πράγματα που θα φέρουν αρκετές αλλαγές στους χρήστες των smartphone, tablet αλλά και στο λογισμικό των υπολογιστών που χρησιμοποιούμε. Ωστόσο, πάντα σε αυτά τα συνέδρια υπάρχει ένα μέρος του κοινού όπου παρατηρεί τις νέες αλλαγές που φέρνει η Apple και την πιάνει κρύος ιδρώτας. Και φυσικά δεν μιλάμε για άλλους, από τους developers, οι οποίοι αποτελούν το μεγαλύτερη μερίδα παρευρισκόμενων στην συγκεκριμένη εκδήλωση.

Η μεγαλύτερος φόβος των developer είναι πως η Apple θα ανακοινώσει κάτι καινούριο το οποίο θα τους γκρεμίσει κάθε προσπάθεια τους για την ανάπτυξη εφαρμογών σε κάποια συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Ο Josh Michaels, ένας ανεξάρτητος προγραμματιστής από το Portland του Oregon, ανέφερε τα εξής σε μία ερώτηση που του έγινε για το ποια είναι η άποψη του για τα WWDC που διοργανώνει η Apple.

“The WWDC keynote is terrifying for developers. The uncertainty is the worst part.”

Ως παράδειγμα των όσων ανέφερε ο Josh Michaels, αποτελεί η ανακοίνωση του ReplayKit για το iOS 9, ένα νέο χαρακτηριστικό όπου οι χρήστες θα μπορούν να βιντεοσκοπούν τα παιχνίδια που παίζουν, χωρίς την χρήση οποιουδήποτε εξωτερικού εξοπλισμού, δηλαδή κάμερας ή οποιουδήποτε άλλου hardware.

Σίγουρα, για πολλούς ακούγεται μια καταπληκτική ενσωμάτωση στο iOS 9, όχι όμως για όλους. Για παράδειγμα εταιρείες Everyplay και Kamkord, αποτελούν εκείνες τις εταιρείς, οι οποίες έχουν δαπανήσει εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη λογισμικού το οποίο θα βιντεοσκοπεί το gameplay στο iOS. Ωστόσο, μετά το πέρας του WWDC, η ίδια η Kamkord ανέφερε πως αυτή η κίνηση της Apple για την ανάπτυξη του ReplayKit, αποτελεί μία εκπληκτική κίνηση για τους gamers.

Πιο συγκεκριμένα, κάποιος game developer -του οποίου η ταυτότητα ζητήθηκε να μείνει απόρρητη- ανέφερε πολύ τα εξής:

“They’re f**ked!”

Το οικοσύστημα της Apple έχει γίνει μία από τις μεγαλύτερες αγορές λογισμικού στον πλανήτη. Όπως η ίδια η Apple ανέφερε κατά την διάρκεια του WWDC, πάνω από 100 δισεκατομμύρια εφαρμογές έχουν κατέβει από τους χρήστες ενώ περισσότερα από $30 δισεκατομμύρια έχει πληρώσει η Apple στους developers. Kάτι τέτοιο, αποτελεί πάντα μία από τις κυριότερες ανακοινώσεις που κάνει ο Tim Cook και οι συνεργάτες κάθε φορά που εμφανίζονται στην σκηνή για να αναφέρουν τα κέρδη της εταιρείας και να ανακοινώσουν τα μελλοντικά σχέδια τους τόσο για το λογισμικό όσο και για το hardware των επόμενων συσκευών.

Για τον λόγο ότι η Apple είναι αρκετά μυστικοπαθής πολλές φορές για τα μελλοντικά της σχέδια, κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να κρύβει και τι μπορεί να αντιληφθεί ο κάθε χρήστης χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές και υπηρεσίες της. Για τον λόγο αυτό τα keynotes της Apple στα οποία παρουσιάζονται τα μελλοντικά της σχέδια, είναι τόσο ‘αγχώδη’ για πολλούς developers.

O Michaels ανέφερε παράλληλα τα εξής για το WWDC που διοργανώνει η εταιρεία κάθε χρόνο:

“The uncertainty is the worst part. The thing is, you don’t know. If 100 percent of your income comes from this store, and you don’t know, the level of anxiety is really high. There’s genuinely PTSD among developers.”

Από την άλλη, κάποιος άλλος μεγάλος developer του οποίου η ταυτότητα είναι άγνωστη, πρόσθεσε τα εξής στα λόγια του Michaels:

“We have a love/hate relationship with Apple. Mostly hate, but it’s how we make our living.”

Από την άλλη πλευρά, εκτός από το software, η ίδια η Apple έρχεται αντιμέτωπη με διάφορες εταιρείες της αγοράς. κυκλοφορόντας παρόμοια προϊόντα. Μπορεί κανείς να πάρει ως παράδειγμα το Apple Watch το οποίο ανταγωνίζεται ευθέως με τις συσκευές Jawbone και Fitbit.

Αρκετοί fan της Apple, βέβαια, κάνουν πλάκα με κάτι τέτοιες κινήσεις από την πλευρά της εταιρείας αναφέροντας την φράση “Sherlocked” – μία φράση η από το λογισμικό με την ονομασία Sherlock, το οποίο η Apple το έκρινε κατευθείαν ακατάλληλο από την στιγμή που ενσωμάτωσε παρόμοια δυνατότητα στο λογισμικό iOS.

Από την αντίθετη πλευρά, ωστόσο, υπάρχουν και οι ανεξάρτητοι developers οι οποίοι στηρίζουν την επιχείρηση τους αποκλειστικά στην Apple και στις εκάστοτε αλλαγές που θα γίνουν ερήμην τους. Αυτό το οποίο μπορεί άμεσα να επηρεάσει αρνητικά τους developers μπορεί να είναι ακόμη και μία καινούρια ή αναβαθμισμένη προσθήκη στο OS X ή το  iOS ή ακόμα και η αλλαγή μέσα σε κάποιο API. Βέβαια, αρνητικές συνέπειες για τους developers μπορεί να έχουν και οι αλλαγές στους Όρους και Προυποθέσεις του Apple Developer Program.

Στην συνέχεια της συνέντευξης, ο Michaels, ανέφερε τα εξής, o οποίος δεν δίστασε να αναφέρει πως μετά από κάποιες αλλαγές της Apple, είδε το λογισμικό του να καταλήγει στον κάδο ανακυκλώσεως:

“You don’t know what they’re going to announce that’s going to have an impact on your business. They could announce things that can help your business,” he said, “or they can announce things that can totally ruin your business.”

Κατά την διάρκεια του AltConf, ο ίδιος ο Michaels μίλησε στην σκηνή του συνεδρίου, ενώ το θέμα του είχε τίτλο “Deprecated Incorporated“, κατά την διάρκεια της οποίας ανέφερε τι συμβαίνει όταν η ίδια η Apple ρίχνει στον κάδο ανακύκλωσης τις εφαρμογές σας.

Πιο συγκεκριμένα, υπογράμμισε διάφορες στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσει ο κάθε developer προκειμένου να επιβιώσει από τις διάφορες αλλαγές στο οικοσύστημα της Apple, ενώ στην ομιλία του παρουσίασε ένα βίντεο από το WWDC 2010, με τίτλο “Future Proofing Your Application”, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ένα κλασσικό παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή Cycloramic, η οποία είναι μια έξυπνη εφαρμογή που χρησιμοποιεί το σύστημα δόνησης του iPhone για την περιστροφή της συσκευής και την λήψη φωτογραφιών 360 μοιρών. Η εφαρμογή είχε αρχικά κυκλοφορήσει για το iPhone 5, το οποίο στην ουσία μπορούσε να τοποθετηθεί σε όρθια στάστη λόγου του τετραγωνισμένου σασί που είχε. Ο Michaels ανέφερε πως οι developers της εφαρμογής πάντα ανησυχούσαν για το τι θα γίνει σε περίπτωση που η Apple αλλάξει το σχήμα των συσκευών της, όπως και έκανε τελικά στο iPhone 6 και iPhone 6 Plus.

Αλλά και πάλι, οι developers της εφαρμογής σκέφτηκαν την πιο έξυπνη λύση για την χρήση της εφαρμογής τους ακόμη και στο iPhone 6. Οι developers πρότειναν στον κόσμο να χρησιμοποιούν τους φορτιστές τους για την χρήση της εφαρμογής, εφόσον επιθυμούν να συνεχίσουν την χρήση της.

Τέλος, το παρακάτω βίντεο δείχνει πως λειτουργεί η εφαρμογή Cycloramic και για το πως η ίδια η Apple για ακόμη μία φορά σκότωσε ένα καταπληκτικό software χωρίς δεύτερη σκέψη.

Σχολιασμός στο φόρουμ