Πως ένας 25 χρόνος δημιούργησε 600 εφαρμογές χωρίς να ξέρει προγραμματισμό

0
2568

20141215_iphone-filers_0031-640x426

Ο John Hayward-Mayhew τα τελευταία 4 χρόνια έχει ρίξει στο App Store 600+ διαφορετικές εφαρμογές. Οι δουλειές του είναι κυρίως παιχνίδια όπως endless runners σαν το Dangerous Caveman Bum Runner ή τίτλους σαν το Emergency Dentist Race —  μέσα από αυτές έχει καταφέρει σχεδόν να συγκεντρώσει σε έσοδα το εντυπωσιακό του $1 εκατομμύριου.

Το πιο αξιοσημείωτο όμως δεν είναι ούτε το πλήθος των εφαρμογών του, ούτε το τεράστιο κέρδος από αυτές αλλά το γεγονός πως ίδιος δεν ασχολείται με τον προγραμματισμό.

Ο 25 χρόνος αναγνωρίζοντας μια από τις αδυναμίες του App Store και δανειζόμενος ένα επιχειρηματικό μοντέλο του Hollywood κατάφερε μέσα σε λίγο χρόνια να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία παιχνιδιών.

“To σύστημα αναγνώρισης μιας εφαρμογής στο App Store δεν είναι το καλύτερο δυνατό. Αυτό με έκανε να δημιουργήσω το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο και έτσι αντί για να προσπαθώ να επιτύχω με μια εφαρμογή να λανσάρω στην θέση αυτής 600” αναφέρει χαρακτηριστικά ο Mayhew.

Αν και βασική του ενασχόληση το μπάσκετ ο νεαρός μπήκε στον χώρο της δημιουργίας εφαρμογών το 2011.

Γρήγορα η ενασχόληση του αυτή τον οδήγησε στην αποτυχία και στο να χρωστάει αρκετά λεφτά. “Διάβαζα ιστορίες για προγραμματιστές και σκεφτόμουν πως θα μπορέσω να βγάλω πολλά λεφτά με την πρώτη μου εφαρμογή” τονίζει γελώντας πλέον.

Επειδή ο ίδιος δεν ήξερε να προγραμματίζει προσέλαβε ένα προγραμματιστή για να του δημιουργήσει το πρώτο του του παιχνίδι. Ο ίδιος του είχε δώσει αναλυτικά οδηγίες για το πως θα ήθελε αυτό να είναι.

“Έφτασα να χρωστάω σε διάφορες τραπεζικές κάρτες μου ένα συνολικό ποσό που έφτασε τα $15.000. Η εφαρμογή τελικά ολοκληρώθηκε αλλά όταν έγινε διαθέσιμα τα έσοδα μου ήταν μόνο μερικές χιλιάδες δολάρια. Έπρεπε να σκεφτώ κάτι για να ξεπληρώσω τις οφειλές μου.”

Αντί ο νεαρός να πανικοβληθεί σκέφτηκε κάτι καλύτερο. “Ο κώδικας για το παιχνίδι που είχα ήταν πολύ καλός. Κανένας όμως δεν τον αγόραζε και έτσι μου ήρθε η ιδέα του να πατώ το παιχνίδι και να το σχεδιάσω λίγο διαφορετικά δημιουργώντας από αυτό 10 νέα διαφορετικά παιχνίδια αλλά με την ίδια μηχανική.  Τότε ήταν που ξεκίνησα να βγάζω λεφτά”

Η ιδέα ήταν απλή – Παίρνει κάποιος ένα βασικό παιχνίδι και του αλλάζει στοιχεία όπως οι χαρακτήρες ή λίγο τα γραφικά έτσι ώστε να γίνει πιο αρεστό κάθε φορά στο κοινό και να δημιουργηθεί με αυτό τον τρόπο ένας νέος τίτλος. Για παράδειγμα ένα endless runner με βάση τον χαρακτήρα Mario μπορεί εύκολα να γίνει ένα endless runner με BMX απλά αλλάζοντας λίγο τα γραφικά.

Αυτή η ιδέα του Mayhew τον έκανε σήμερα να έχει μια δική του εταιρεία την Toochill. Η στρατηγική του του επιτρέπει να κάνει γρήγορα αλλαγές σε τίτλους και να τους κυκλοφορεί άμεσα στο App Store με βάση το τι πουλάει περισσότερο την εκάστοτε περίοδο.

“Πριν καιρό υπήρχε μια τρέλα με παιχνίδια με οδοντίατρους. Πήρα ένα από τα ήδη υπάρχον παιχνίδια μου και το έκανα ένα παιχνίδι με οδοντίατρο άμεσα και έτσι έβγαλα πολλά λεφτά”

Το επιχειρηματικό μοντέλο του Mayhew δεν είναι κάτι καινούργιο και μάλιστα είναι εμπνευσμένο από το Hollywood. Πίσω το 1950 ο παραγωγός Roger Corman χρησιμοποιούσε τους ίδιους ηθοποιούς και σκηνοθέτες για να δημιουργήσει την μια ταινία μετά την άλλη και μάλιστα με σχετική επιτυχία. Η στρατηγική του ήταν να βλέπει τι θέλει να το κοινό και να δημιουργεί ταινίες πάνω σε αυτό γρήγορα πριν τα μεγάλο στούντιο θα παρουσιάζαν κάτι ανάλογο αλλά πολύ ποιοτικότερο. Ο Corman συνεχίζει ακόμη και σήμερα αυτή την στρατηγική και παρά το γεγονός πως οι ταινίες του δεν διεκδικούν δάφνες του αποφέρουν όμως κέρδος μιας και είναι γρήγορες και φτηνές παραγωγές.

Έτσι λοιπόν ο Mayhew ουσιαστικά είναι ο Roger Corman του App Store.

“Είναι ωραίο το γεγονός πως έχω μια επιχείρηση για κάτι που αγαπάω. Και ναι είναι μια επιχείρηση για εμένα” τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο Mayhew μάλιστα δεν είναι μεγάλος fan των in app purchases μιας και προτιμάει να διαθέτει δωρεάν εφαρμογές και να βγάζει έσοδα από τις διαφημίσεις που ενσωματώνουν αυτές.

Ο Mayhew επίσης τονίζει για όσους θέλουν να ασχοληθούν με κάτι παρόμοιο:

  • Πάντα να ελέγχετε τι είναι δημοφιλές και τι θα αρέσει σύντομα στον κόσμο
  • Αν προσλάβετε κάποιο προγραμματιστή θα πρέπει να αποφασίσετε άμεσα την πληρωμή του – Εγώ δαπάνησα τρεις φορές περισσότερα λεφτά από όσα θα έπρεπε για την πρώτη εφαρμογή που μου έφτιαξαν. Ποτέ μην πληρώσετε κάποιον με την ώρα και προσέξτε το ποσό που είστε διατεθειμένοι να δαπανήσετε για τον προγραμματιστή σας
  • Μην δώσετε πάνω από $2000 για να σας φτιάξουν την πρώτη εφαρμογή μιας και εσείς ακόμη δεν θα ξέρετε πολλά
  • Δώστε μεγάλη βαρύτητα στο Marketing και στην εμφάνιση της εφαρμογής σας προς τα έξω. Μια εφαρμογή μπορεί να δέχεται πάρα πολλά hits την ημέρα αλλά είναι σημαντικό αυτά τα hits να γίνουν πραγματικές λήψεις αν θέλετε να βγάλετε λεφτά.

Σχολιασμός στο φόρουμ