15.3 C
Athens
Friday, April 26, 2024
More

    Η Apple ξεκινά επιτέλους την πίεση της για να φέρει περισσότερα παιχνίδια για υπολογιστές Windows στο Mac με νέο εργαλείο #WWDC23

    Οι ανακοινώσεις στην κεντρική ομιλία του WWDC 2023 ήταν άφθονες – από το Vision Pro έως τις μεγάλες βελτιώσεις σε iOS 17, iPadOS 17, macOS 14 και watchOS 10. Εκτός όμως από τα γραφικά στοιχεία, ήταν τα νέα χαρακτηριστικά gaming macOS της Apple που με εντυπωσίασαν περισσότερο.

    Είναι δίκαιο να πούμε ότι αν θέλετε να παίξετε παιχνίδια όπως το Elden Ring, το CyberPunk 2077 και το Resident Evil 4 Remake στο Mac σας, οι επιλογές σας είναι από καιρό περιορισμένες.

    Μπορείτε να δοκιμάσετε να τα παίξετε μέσω μιας εφαρμογής virtual desktop, όπως το Parallels Desktop, η οποία μπορεί να φορτώσει τα Windows 11 μέσα σε μια εφαρμογή και από εκεί να ενεργοποιήσει το Steam.

    Αλλά αυτό δεν ήταν η εγγενής αναπαραγωγή παιχνιδιών στο Mac, και πολλές φορές ο χρήστης θα συναντήσει θέματα συμβατότητας και προβλημάτων απόδοσης. Και ενώ ορισμένοι νεότεροι τίτλοι όπως το Resident Evil Village και το No Man’s Sky μπορούν επιτέλους να παιχτούν εγγενώς, η συνολική επιλογή παιχνιδιών Mac παραμένει ξεκάθαρη πέρα από μερικούς τίτλους του Mac App Store, παλαιότερες μετατροπές και τον κατάλογο Apple Arcade.

    Ωστόσο, στο WWDC 2023, ο Hideo Kojima ανακοίνωσε ότι το Death Stranding έρχεται στο Mac, μαζί με έναν υπαινιγμό ότι θα βλέπαμε τη συνέχειά του να φτάνει στην πλατφόρμα στο μέλλον, η Apple αποκάλυψε το νέο της «Game Porting Kit». Έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη διαδικασία μεταφοράς από παιχνίδι υπολογιστή σε εγγενή τίτλο Mac λιγότερο επίπονη και να δελεάζει τους παίκτες και τους προγραμματιστές PC στην πλατφόρμα κατά τη διαδικασία.

    Ήδη, κάποιοι χρησιμοποιούν αυτή τη δυνατότητα με πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα και θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα το πεδίο του παιχνιδιού στα Mac.

    Για όσους δεν γνωρίζουν, το ‘Game Porting Kit’ της Apple επιτρέπει στους προγραμματιστές να μεταφέρουν το παιχνίδι τους στο νέο λειτουργικό σύστημα macOS 14 Sonoma με λίγη προσπάθεια. Αλλά πηγαίνει πιο βαθιά από αυτό.

    Η Apple το εξηγεί σε ένα βίντεο στον ιστότοπο προγραμματιστών της, αλλά ουσιαστικά είναι παρόμοιο με τη λειτουργία Rosetta 2, όπου επέτρεψε σε εφαρμογές που εκτελούνται σε Intel Mac να εκτελούνται σε μοντέλα της Apple με δικούς της επεξεργαστές μέσω προσομοίωσης.

    Η ίδια αρχή ισχύει και εδώ, αλλά αντ’ αυτού μιμείται τις λειτουργίες στις οποίες εκτελείται ένα παιχνίδι, όπως πλαίσια γραφικών όπως το Direct3D, κάτι που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στα Windows.

    Στη συνέχεια, συσκευάζει το παιχνίδι σε μια γλώσσα που μπορεί να κατανοήσει το macOS και, στη συνέχεια, το εκτελεί με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η Apple με τους επεξεργαστές της, όπως το Metal 3, το γραφικό πλαίσιο της Apple.

    Εφαρμογές όπως το CodeWeavers ήταν σε θέση να προσφέρουν κάτι παρόμοιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, πολύ πριν φτάσουν στη σκηνή οι επεξεργαστές της Apple.

    Το παρακάτω δείχνει το Cyberpunk 2077, έναν απαιτητικό τίτλο παιχνιδιών υπολογιστή, που λειτουργεί με το κιτ Game Porting, ένα μόνο παράδειγμα του τι μπορεί να γίνει με αυτό το πλαίσιο. Και αυτό επιτεύχθηκε σε λιγότερο από δύο ημέρες από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το χαρακτηριστικό.

    Μπορείτε να δείτε το Cyberpunk 2077, ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 2020, να τρέχει σε αυτό το κιτ, στις ρυθμίσεις Ultra σε ένα M1 MacBook Pro.

    Τα αποτελέσματα είναι ήδη πολύ εντυπωσιακά, και ενώ η Apple τονίζει ότι αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως ένας τρόπος για να βοηθήσει τους προγραμματιστές να μεταφέρουν τα παιχνίδια τους στο Mac εγγενώς, μπορείτε να φανταστείτε ένα σωρό παιχνίδια να δημιουργούνται ανεπίσημα με αυτό το κιτ για να λειτουργούν με τη βοήθεια της πάντα έτοιμη modding κοινότητας, επίσης. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι, προς το παρόν, αυτές οι μέθοδοι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παιχνίδια που αποστέλλονται, σύμφωνα με την άδεια D3D Metal.

    Υπάρχει ήδη μια μεγάλη κοινότητα που μεταφέρει τα κλασικά παιχνίδια στο πυρίτιο της Apple, χάρη στους αρχικούς προγραμματιστές που προσφέρουν τον πηγαίο κώδικα. Με τον κώδικα και μια αφοσιωμένη ομάδα ενθουσιωδών προγραμματιστών, παιχνίδια όπως το Unreal Tournament, το DOOM 64 και το Monkey Island μπορούν ήδη να εκτελούνται εγγενώς σε Mac χωρίς βοήθεια από μεγάλους εκδότες.

    Αλλά το κιτ μεταφοράς παιχνιδιών της Apple ξεκλειδώνει ένα άλλο επίπεδο στο πώς μπορούν να τρέξουν τα σύγχρονα παιχνίδια σε Mac. Τα παραπάνω δείχνουν το Metal Gear Solid V: Ground Zeroes που εκτελείται στο M1 Pro MacBook μου στο Parallels Desktop, αλλά τώρα υπάρχει μια καλή πιθανότητα να μπορείτε να το παίξετε εγγενώς χωρίς να χρησιμοποιήσετε μια εφαρμογή virtual desktop.

    Βοηθά επίσης το γεγονός ότι το macOS Sonoma, η πιο πρόσφατη έκδοση για το Mac, έρχεται με μια «Λειτουργία παιχνιδιού», η οποία υπερφορτίζει τους πυρήνες της CPU και της GPU σε ένα τσιπ σιλικόνης της Apple για να επικεντρωθεί στο παιχνίδι. Αυτό μειώνει επίσης την καθυστέρηση για τα AirPods, επομένως δεν υπάρχει σχεδόν καμία καθυστέρηση ήχου όταν παίζετε.

    Ακολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσης το AppleWorldHellas.com σε FacebookTwitterInstagram, και YouTube
    Dimitrios Georgoulas
    Dimitrios Georgoulas
    Dimitris is the co-owner and chief in editor of AppleWorldHellas. With a PhD Degree in Wireless Sensor Networks and with more than 10 years experience in covering Apple and technology news he loves the challenges and new adventures.