To λανσάρισμα του καλύτερου iPhone και App Store έφερε την επανάσταση στην gaming βιομηχανία. Αν και η Nintendo έκανε διάσημη την ιδέα του εύκολου gaming με το λανσάρισμα του Game Boy το 1989, το γεγονός πως οι χρήστες του έπρεπε να το έχουν μαζί τους ενώ είχε όγκο αλλά ήταν και ακριβό μείωσε το κοινό του σημαντικά. Εκατοντάδες χιλιάδες τίτλοι παιχνιδιών διαθέσιμοι σε κινητές συσκευές συνέχισαν αυτή την ιδέα όμως στον χρόνο.
Αν και οι ανταγωνιστές ακολούθησαν την Apple στην smartphone αγορά το iOS παρέμεινε το κύριο λειτουργικό σύστημα για τον χώρο του mobile gaming για πολλά χρόνια. Η εισαγωγή των in-app αγορών το 2009 έφερε μια μεγάλη αλλαγή σε αυτή την βιομηχανία και έκανε τους developers των gaming τίτλων να ανακαλύψουν νέες στρατηγικές για να βγάλουν έσοδα. Καλό ή κακό η Apple έφερε αυτό τον τρόπο πληρωμής ως μια βασική τακτική στην mobile gaming αγορά και έδωσε το έναυσμα τα παιχνίδια να ακολουθήσουν και ένα μοντέλο υπηρεσίας.
Αυτή όμως ήταν και η τελευταία φορά που η Apple ταρακούνησε τον gaming χώρο. Έκτοτε η εταιρεία είτε προσπαθεί να κυνηγήσει να φτάσει κάπου ή δεν είναι ανταγωνιστική καθόλου την στιγμή που η βιομηχανία που η ίδια βοήθησε να αναπτυχθεί τόσο συνεχίζει τις καινοτομίες.
Αν και τα υψηλόβαθμα στελέχη της Apple μπορεί να μην σκέφτονται πως χρειάζονται τους gamers για να επιτύχουν, αγνοώντας τις επιθυμίες μιας μεγάλης βάσης χρηστών θα τους στοιχίσει σημαντικά σε βάθος χρόνου.
Η μεγάλη δημοτικότητα των mobile παιχνιδιών δημιούργησε την συζήτηση για το ποιοι είναι πραγματικά οι gamers την στιγμή που αυτοί που έπαιζαν σε κονσόλες και PC αγνοούσαν επιδεικτικά αυτούς που χρησιμοποιούσαν το iPhone τους για να παίξουν κάποιο τίτλο παιχνιδιού.
Καθώς η Apple συνέχισε να μεγαλώνει τις οθόνες της και να βελτιώνει το iOS το iPhone έγινε το κατάλληλο μέσα για τίτλους παιχνιδιών με πιο ελαφριές απαιτήσεις στα γραφικά. Το iPad που αρχικά εμφανίστηκε σε μια υβριδική λύση επιτρέποντας σε παίχτες να παίξουν παιχνίδια PC όπως το Hearthstone εύκολα έδειξε πως κάποιος μπορούσε να έχει ένα άριστο gameplay χωρίς να στερείτε ποιότητας. Η Apple όμως εκεί απέτυχε να φέρει μια καλή βιβλιοθήκη με αποκλειστικότητες τίτλων την ίδια στιγμή που τίτλοι όπως The Banner Saga και XCOM: Enemy Within ξεκίνησαν να εμφανίζονται παράλληλα στο iOS αλλά και στο Android.
Έχει λογική η Apple να ήταν σκεπτική στο να δοκιμάσει σκληρά στο να εδραιωθεί στον gaming χώρο. Τα Sony Vita και PSP δεν έφτασαν ποτέ πραγματικά πολύ ψηλά ενώ η προσπάθεια της Microsoft να μπει στον χώρο των smartphone games απέτυχε. Την ίδια στιγμή όμως η Nintendo απέδειξε για ακόμη μια φορά πως υπάρχει ζήτηση για ένα mobile gaming σύστημα με το Nintendo Switch.
Οι αποτυχίες της Apple δεν τελειώνουν όμως στο mobile gaming. Το 2010 το MacBook Air βοήθησε στο να γίνει συνήθεια η χρήση ενός SSD σε ένα laptop. Η δυνατότητα της συσκευής να κάνει εκκίνηση σχεδόν άμεσα έμοιαζε ως κάτι μαγικό για πολλούς χρήστες αρχικά με την τεχνολογία αυτή να γίνεται βασικό κλειδί στην επιτυχία τον μοντέρνων gaming συστημάτων μιας και βοήθησε στην μείωση των εκνευριστικών χρόνων φορτώματος ενός τίτλος. Η Apple όμως έχασε αυτούς τους πρώτους gamers που ήθελαν κάτι τέτοιο μιας και δεν εστίασε στις κάρτες γραφικών που χρειαζόντουσαν έτσι ώστε να ανταγωνιστεί τις Windows συσκευές.
Τα gaming laptops είναι υποδεέστερα κατά κανόνα των desktops γιατί έχουν το μεγάλο πρόβλημα της υπερθέρμανσης. Επίσης έχουν μεγαλύτερο όγκο από ένα τυπικό laptop και δεν προσφέρουν την ίδια ισχύ ενός desktop. Η Apple όμως δεν δίνει καμία προτεραιότητα στο gaming και στα desktop της. Τα Radeon Pro Vega γραφικά του iMac Pro επιτρέπουν ένα άριστο gameplay αλλά το μηχάνημα αυτό δεν έχει σχεδιαστεί για κάτι τέτοιο και επίσης είναι πανάκριβο σε σύγκριση με ένα καλό gaming PC.
Όλα αυτά λοιπόν έχουν ως αποτέλεσμα η Apple να δέχεται συμπεριφορές παρόμοιες με αυτές που είχαν τα λειτουργικά συστήματα στις αρχές των smartphones. Οι περισσότερες gaming κυκλοφορίες έτσι έρχονται από τις κονσόλες στο PC αλλά γίνονται διαθέσιμες στο macOS μόνο αν ο τίτλος δεν είναι απαιτητικός σε θέματα hardware ή αν ο devoloper του μπορεί να δεχτεί το πολύ μικρότερο κοινό της Apple σε αυτό τον gaming χώρο.
Η Apple προσπάθησε να τρέξει λίγο με την έλευση της Apple Arcade υπηρεσίας το 2019. Η υπηρεσία δεν είναι άσχημη ειδικά αν κάποιος την χρησιμοποιεί μαζί με το μπουκέτο των άλλων υπηρεσιών της Apple στο Apple One συνδρομητικό πακέτο αλλά πάρα αυτά δεν προσφέρει πολλούς σημαντικούς τίτλους μέχρι σήμερα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Apple Arcade υπηρεσίας είναι πως γλιτώνει τους χρήστες από διαφημίσεις και in-app αγορές αλλά όχι τα μεγάλα ονόματα σε gaming τίτλους.
Στην αντίπερα όχθη η Xbox Game Pass υπηρεσία προσφέρει περισσότερα και πιο εντυπωσιακά παιχνίδια καθώς και νέους τίτλους. Πολλοί από τους τίτλους αυτούς δεν είναι διαθέσιμοι σε Apple μηχανήματα αλλά ακόμη και αν το macOS μπορούσε να εξασφαλίσει την έλευση ενός τίτλου όπως το Hades για παράδειγμα αυτό θα έκανε την Apple Arcade υπηρεσία πιο δελεαστική προς όλους.
Η επένδυση στο gaming χώρο δεν είναι ένας σίγουρος δρόμος προς την επιτυχία και η Apple ίσως είναι διστακτική μετά τις πρόσφατες αποτυχίες προσπαθειών όπως τα Google Stadia και Amazon Games. Από την άλλη ο αριθμός των ανθρώπων που παίζουν παιχνίδια αυξάνεται με σταθερούς ρυθμούς ειδικά μιας και μπήκαμε για 2ο χρόνο σε ένα περιβάλλον που η πανδημία του COVID-19 παραμένει. Το gaming λοιπόν και το κατά πόσο ένα μηχάνημα είτε λέγεται smartphone είτε desktop μπορεί να το υποστηρίξει θα είναι κριτήριο αγοράς όλο και σε περισσότερους ανθρώπους ανεξάρτητα της ηλικίας τους.
Ακολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed