Sunday, September 8, 2024

Το πάρτι τελείωσε: Η Apple προσπαθεί να μειώσει το κόστος των παραγωγών της Apple TV+

Έχουν δαπανηθεί δισεκατομμύρια σε πρωτότυπες τηλεοπτικές σειρές και ταινίες του Apple TV+, αλλά τώρα υπάρχει μεγαλύτερη πίεση για τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο δαπανώνται οι τεράστιοι προϋπολογισμοί για τις παραγωγές αυτές.

Το πάρτι τελείωσε: Η Apple προσπαθεί να μειώσει το κόστος των παραγωγών της Apple TV+

Όπως και άλλες μεγάλες υπηρεσίες ροής, η Apple έχει ξοδέψει πολλά χρήματα για πρωτότυπο προγραμματισμό. Τώρα, θέλει να προσπαθήσει να είναι πιο προσεκτική με τις δαπάνες της

. Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, ο Αντιπρόεδρος Υπηρεσιών της Apple, Eddy Cue, έχει συναντήσεις για τον προϋπολογισμό με τους επικεφαλής του στούντιο Zack Van Amburg και Jamie Erlicht. Αφού φέρεται να έχει ξοδέψει περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε παραγωγές μέχρι στιγμής, ο Cue υποτίθεται ότι θέλει να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύονται τα χρήματα. Η Apple υποτίθεται ότι έχει τη φήμη του «μεγαλύτερου που ξοδεύει την πόλη», αλλά οι Van Amburg και Erlicht φέρεται να έχουν πει στους δημιουργικούς συνεργάτες ότι θα αλλάξει.

Αυτή η αλλαγή έρχεται αφού η υπηρεσία ροής, η οποία κυκλοφόρησε το 2019, προσπάθησε να καταλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, αντιπροσωπεύοντας μόνο το 0,2% της τηλεθέασης στις ΗΠΑ, σε σύγκριση με το 8% του Netflix. Παρά τις μεγάλες επενδύσεις, την αναγνώριση των κριτικών και τις πολυάριθμες υποψηφιότητες για βραβεία, το Apple TV+ φέρεται να παράγει λιγότερη θέαση σε έναν μήνα από ό,τι το Netflix σε μια μέρα.

Τα τελευταία πέντε χρόνια, το Apple TV‌+ είχε μόνο τέσσερις σειρές που μπήκαν στην εβδομαδιαία λίστα της Nielsen με τις δέκα πιο δημοφιλείς πρωτότυπες σειρές ροής. Ενώ το Ted Lasso ήταν η εκπομπή με τις περισσότερες προβολές ροής του 2023, το Apple TV‌+ εξακολουθεί να έχει μικρότερο μερίδιο στις δέκα κορυφαίες επιτυχίες από οποιαδήποτε υπηρεσία ροής εκτός από την Paramount+.

Η αρχική εισβολή της Apple στη ροή σημαδεύτηκε από πολυτελείς δαπάνες για έργα υψηλού προφίλ και ταλέντα, συμπεριλαμβανομένων συμφωνιών με μεγάλα ονόματα όπως η Oprah Winfrey, ο Steven Spielberg και η Jennifer Aniston. Η λειτουργία της εταιρείας στο Χόλιγουντ, με επικεφαλής του στούντιο Zack Van Amburg και Jamie Erlicht, τοποθετήθηκε ως ένας προορισμός φιλικός προς τα ταλέντα, που θυμίζει HBO, προσφέροντας στους δημιουργούς φαινομενικά απεριόριστους οικονομικούς πόρους.

Η Apple ξόδεψε συνολικά περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια σε ταινίες των σκηνοθετών Martin Scorsese, Ridley Scott και Matthew Vaughn και πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια για τη μίνι σειρά του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου Masters of the Air. Παρά τις θετικές κριτικές και τις υποψηφιότητες για βραβεία, αυτά τα έργα δεν έχουν αποφέρει την τηλεθέαση που προφανώς ήλπιζε η Apple.

Η νέα στρατηγική της εταιρείας λέγεται ότι περιλαμβάνει αυστηρότερους ελέγχους στον προϋπολογισμό και μια πιο προσεκτική προσέγγιση στις δαπάνες. Αυτό περιλαμβάνει την πληρωμή λιγότερων προκαταβολών για σειρές, την ταχύτερη ακύρωση σειρών με χαμηλή απόδοση και την καθυστέρηση των παραγωγών για καλύτερη διαχείριση του κόστους.

Για παράδειγμα, η παραγωγή της σειράς επιστημονικής φαντασίας Foundation αναβλήθηκε για να αποφευχθούν οι υπερβάσεις του προϋπολογισμού που προκλήθηκαν από καθυστερήσεις που σχετίζονται με τις απεργίες ηθοποιών και συγγραφέων του 2023. Το κόστος της δεύτερης σεζόν του Severance αυξήθηκε σε πάνω από 20 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο λόγω καθυστερήσεων που σχετίζονται με την πανδημία, εσωτερικών συγκρούσεων και πρόσθετων εξόδων, όπως η πρόσληψη του δημιουργού του House of Cards, Beau Willimon, για συνεισφορές σεναρίου.

Η διοίκηση ζήτησε από τους παραγωγούς του Severance να μειώσουν τον προϋπολογισμό για τις επόμενες σεζόν, τονίζοντας την ανάγκη για οικονομική βιωσιμότητα.

Η Apple έχει γίνει επίσης πιο επιλεκτική στην απόκτηση νέων έργων, αρνούμενη να αγοράσει ορισμένες σειρές που οι πωλητές πιστεύουν ότι η εταιρεία θα είχε δεχτεί μόλις πριν από λίγα χρόνια. Η εταιρεία φέρεται να θέλει να απορρίψει την εικόνα ότι είναι το μεγαλύτερο πορτοφόλι του Χόλιγουντ και να φέρει περισσότερη πειθαρχία και στρατηγική στις επενδύσεις περιεχομένου της. Ενώ εξακολουθεί να είναι πρόθυμη να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε ορισμένα έργα υψηλού προφίλ, όπως το The Morning Show, όπου οι μισθοί μόνο των ηθοποιών ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια δολάρια για την επερχόμενη σεζόν, η Apple TV‌+ γίνεται πιο συντηρητική από οικονομική άποψη.

Οι πρωταγωνίστριες του Morning Show, Τζένιφερ Άνιστον και Ρις Γουίδερσπουν, θα κερδίζουν περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο. Αυτή η επαναβαθμονόμηση έρχεται σε μια εποχή που άλλα μεγάλα στούντιο όπως η Disney, η Warner Bros. και η Paramount μειώνουν ομοίως τους προϋπολογισμούς ροής λόγω αυξανόμενων απωλειών.

Κέρασε το AppleWorldHellas ένα καφέ: https://crowdfundly.com/appleworldhellas

Aκολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσης το AppleWorldHellas.com σε FacebookTwitterInstagram, και YouTube

Dimitrios Georgoulas
Dimitrios Georgoulas
Dimitris is the co-owner and chief in editor of AppleWorldHellas. With a PhD Degree in Wireless Sensor Networks and with more than 10 years experience in covering Apple and technology news he loves the challenges and new adventures.