Οι υποψήφιοι για τα 97α Όσκαρ ανακοινώθηκαν και η Apple TV+ δεν πρόκειται να πάρει άλλο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας ή οτιδήποτε άλλο — επειδή δεν το προσπάθησε.
Κανείς δεν μπορεί ποτέ να αφαιρέσει από την Apple ότι ήταν ο πρώτος streamer που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το “CODA”.
Δεν πρόκειται να επαναληφθεί αυτό το 2025, αλλά σε αντίθεση με το Netflix, η Apple πραγματικά δεν προσπάθησε πολύ σκληρά αυτή τη φορά. Αυτό είναι ξεκάθαρο όχι από την έλλειψη υποψηφιοτήτων, αλλά από τη σύντομη λίστα των Όσκαρ — και πριν από αυτό, από τις προσπάθειες δημοσίων σχέσεων της ίδιας της Apple.
Κάθε χρόνο τα στούντιο διοργανώνουν καμπάνιες γνωστές ως “For Your Consideration”, προσπαθώντας να κάνουν τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας να παρακολουθήσουν τουλάχιστον βασικές ταινίες, και η Apple προώθησε τέσσερις τίτλους.
Αυτές ήταν οι ταινίες μεγάλου μήκους “Blitz” και “Fly Me to the Moon”, καθώς και τα ντοκιμαντέρ “Bread and Roses” και “The Last of the Sea Women”. Το “Blitz” πέρασε στη βραχεία λίστα σε τρεις κατηγορίες. Η Ακαδημία ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2024 ότι το “Blitz” ήταν σε μια διαμάχη για την αρχική μουσική, το πρωτότυπο τραγούδι και τον ήχο.
Έτσι, η Apple δεν αγνόησε τα Όσκαρ, αλλά ξεχωριστά έλαβε μέτρα που σήμαιναν ότι οι ταινίες της δεν ήταν επιλέξιμες.
Ταυτόχρονα, η Ακαδημία έλαβε μέτρα σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητάς της που τυχαίνει να ευνοούν τις θεατρικές ταινίες αντί εκείνων που γίνονται από streamers.
Μεταξύ της τελευταίας έκδοσης των κανόνων επιλεξιμότητας, τα βασικά μέρη είναι ότι οι ταινίες πρέπει να ξεκινούν με μια εβδομάδα στους κινηματογράφους σε μία από τις έξι καθορισμένες πόλεις των ΗΠΑ. Στη συνέχεια, πρέπει επίσης να έχουν εκτεταμένη κυκλοφορία επτά ημερών (όχι απαραίτητα διαδοχικά) σε 10 από τις 50 κορυφαίες αγορές των ΗΠΑ, όχι περισσότερες από 45 ημέρες μετά την αρχική κυκλοφορία.
Δεν είναι σίγουρο αν όλες οι κινηματογραφικές παραγωγές της Apple για το 2024 προορίζονταν ποτέ να λάβουν μια προκριματική κυκλοφορία στον κινηματογράφο, αλλά σίγουρα μία ήταν. Το «Wolfs» είχε εγγυημένη ευρεία κυκλοφορία, στο βαθμό που οι σταρ του Τζορτζ Κλούνεϊ και Μπραντ Πιτ έκαναν περικοπές μισθών για να το πραγματοποιήσουν — και δεν το έκανε.
Το «Wolfs» είχε μια προβολή περίπου μίας εβδομάδας και, σύμφωνα με τον Clooney, σε μερικές μόνο εκατοντάδες αίθουσες. Κατά συνέπεια, η Apple επέλεξε ουσιαστικά να την αποκλείσει από τη διαμάχη για τα Όσκαρ, όπως φαίνεται να κάνει με τις περισσότερες ταινίες της.
Το Netflix, από την άλλη πλευρά, θέλει να πάει για τη δόξα των Όσκαρ. Ο ιστότοπός του “For Your Consideration”, για παράδειγμα, ώθησε 23 ταινίες σε κατηγορίες από κινούμενα σχέδια έως ντοκιμαντέρ. Απέδωσε, επίσης αυτό, καθώς το Netflix έχει κερδίσει 18 υποψηφιότητες για τα Όσκαρ φέτος.
Ωστόσο, το Netflix είναι πολύ διαφορετικό από την Apple. Όπου η Apple είτε γυρίζει ταινίες είτε καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να αποκτήσει παγκόσμια δικαιώματα, το Netflix κάνει πολλές περισσότερες συμφωνίες διανομής.
Έτσι, για παράδειγμα, είναι υποψήφια για την Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων μεγάλου μήκους για το “Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl”, αλλά αυτή η βρετανική ταινία ήταν μια παραγωγή Aardman Animation που προβλήθηκε από το BBC. Το Netflix έχει αποκλειστικά δικαιώματα διανομής για εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου.
Από την πλευρά της η Apple και κατά τη διάρκεια του 2025, θα κυκλοφορήσει την ταινία αγώνων “F1”, με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ, και αυτό θεωρείται ως τεστ για το αν η Apple θα κάνει ξανά κινηματογραφικές κυκλοφορίες.
Ωστόσο, ακόμα κι αν το κάνει, η Apple μπορεί να μην επιδιώξει πια τα Όσκαρ.
Η προώθηση μιας ταινίας ως υποψήφιας καλύτερης ταινίας είναι μια εκπληκτικά δαπανηρή επιχείρηση. Το 2019, εκτιμήθηκε ότι μεταξύ εκδηλώσεων, προβολών και διαφημίσεων, ένα στούντιο θα μπορούσε να ξοδέψει μεταξύ 20 και 30 εκατομμυρίων δολαρίων για την προώθηση του για Όσκαρ και το μάρκετινγκ ειδικά για το βραβείο αυτό.
Το να μπορείτε να βάλετε μια ετικέτα “Καλύτερος Νικητής Ταινιών” σε ένα κουτί Blu-ray, για παράδειγμα, θα έχετε για πάντα αυτή την ταινία στην κατηγορία με τις υψηλότερες πωλήσεις και ενοικιάσεις από ό,τι θα είχε διαφορετικά. Οι streamers δεν έχουν κουτιά για να βάλουν αυτοκόλλητα. Μπορούν να επωφεληθούν προσελκύοντας περισσότερους συνδρομητές, αλλά πρέπει να συνεχίσουν να προωθούν τις νίκες τους, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσουν να πληρώνουν.
Η Apple έχει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, έχει το δικαίωμα να είναι ο πρώτος streamer που παίρνει ένα. Αυτό είναι υπέροχο, αυτό θα έχει πάντα. Έχει όμως και προϋπολογισμό.
Aκολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσης το AppleWorldHellas.com σε Facebook, Twitter, Instagram, και YouTube.