Η νέα σειρά iPhone 15 της Apple περιλαμβάνει πολλές νέες δυνατότητες κάμερας, αλλά δεν θα είναι όλες ορατές σε περιστασιακούς φωτογράφους και η Apple λέει ότι βασίζεται σε τρίτους προγραμματιστές για να κάνει αυτά τα πρόσθετα στοιχεία ελέγχου προσβάσιμα σε λάτρεις και κινηματογραφιστές.
Σε μια συνέντευξη με το PetaPixel, ο Jon McCormack, αντιπρόεδρος μηχανικής λογισμικού κάμερας της Apple, εξήγησε το σκεπτικό της εταιρείας πίσω από αυτή τη μέση προσέγγιση, ενώ φωτίζει επίσης ορισμένες από τις αποφάσεις που έλαβε κατά την οριστικοποίηση του σετ λειτουργιών του iPhone 15.
«Πραγματικά, στο μυαλό μου, είναι να επιτρέψω στους ανθρώπους να κυνηγήσουν το όραμα τους και αυτό πηγαίνει από τον αγχωμένο γονέα ενός μικρού παιδιού όπου το όραμά του είναι, «μπορώ να βάλω το παιδί μου καθώς κάνει το πρώτο του βήμα» μέχρι και σε έναν επαγγελματία ή έναν δημιουργό που έχει στο μυαλό του ένα πολύ συγκεκριμένο καλλιτεχνικό όραμα και θέλει να φτάσει εκεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα», είπε ο McCormack. «Πίσω από το μεγάλο κόκκινο κουμπί… αυτό που ανησυχείς είναι το κάδρο και η στιγμή γιατί ειλικρινά, αυτό είναι το πιο εμπνευσμένο μέρος οποιασδήποτε φωτογραφίας ή οποιουδήποτε βίντεο».
Οι χρήστες του iPhone 15 Pro μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εστιακών αποστάσεων 24mm, 28mm και 35mm κατά τη λήψη φωτογραφιών, απλά πατώντας το κουμπί 1x στην εφαρμογή Κάμερα. Ωστόσο, για τεχνικούς λόγους, αυτές οι επιλογές εστιακής απόστασης δεν είναι διαθέσιμες κατά τη λήψη βίντεο και η Κάμερα προσφέρει αντ’ αυτού δακτύλιο ζουμ.
“Όταν τραβάτε [φωτογραφίες], συλλέγουμε ένα σωρό δεδομένα για να σας επιτρέψουμε να συνεχίσετε τη λήψη και στη συνέχεια να συνεχίσετε την επεξεργασία στο παρασκήνιο, ώστε να έχουμε περισσότερο χρόνο και αυτό είναι απλώς κάτι που δεν μπορούμε να κάνουμε στο βίντεο.” είπε ο McCormack στο PetaPixel.
Κατά την κωδικοποίηση βίντεο σε λειτουργία καταγραφής, η κάμερα χρησιμοποιεί μια λογαριθμική καμπύλη για να συμπιέζει πιο αποτελεσματικά τα χρώματα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει ευρύτερο δυναμικό εύρος. Αυτό επιτρέπει στους δημιουργούς ταινιών να μεγιστοποιήσουν το δυναμικό εύρος όσο το δυνατόν περισσότερο χωρίς υπερβολική έκθεση ή να πιέζουν τις σκιές όσο το δυνατόν περισσότερο για να ελαχιστοποιήσουν τον θόρυβο.
«Πάμε για μια μεσαία έκθεση», είπε ο McCormack. “Όταν εισέρχεστε στο αρχείο καταγραφής, δεν υπάρχει χαρτογράφηση τόνου, ώστε να μπορείτε να έχετε πολύ πιο ακριβή έλεγχο σχετικά με την έκθεσή σας.”
Ωστόσο, ενώ το iPhone μπορεί πλέον να πραγματοποιεί λήψη στο αρχείο καταγραφής ProRes, δεν υπάρχουν στοιχεία ελέγχου στην οθόνη ή κυματομορφή στην εγγενή εφαρμογή Κάμερα για τον έλεγχο της έκθεσης. Αντίθετα, η Apple βασίζεται σε τρίτους προγραμματιστές εφαρμογών για να φέρει αυτά τα στοιχεία ελέγχου στους ισχυρούς χρήστες, γεγονός που βοηθάει στο να διατηρείται η τυπική διεπαφή της κάμερας απερίσπαστη. Η Apple είπε ότι θα παρέχει επίσης προφίλ LUT στις 22 Σεπτεμβρίου.
Τα iPhone 15 Pro και Pro Max υποστηρίζουν ταχύτητες μεταφοράς USB3 από τη νέα θύρα USB-C, αλλά μόνο τα αρχεία ProRes που έχουν εγγραφεί σε 4K στα 60p μπορούν να εγγραφούν σε εξωτερικά συνδεδεμένο SSD. Όλες οι άλλες λειτουργίες βίντεο και φωτογραφίας πρέπει πρώτα να αποθηκευτούν στο iPhone και να μεταφερθούν αργότερα. Η Apple είπε στο PetaPixel ότι αυτή ήταν μια εσωτερική απόφαση σχεδιασμού που επικεντρώθηκε στην υποστήριξη των ροών εργασίας ProRes.
Πέρυσι, η Apple περιόρισε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις της κάμερας στα 12MP, αλλά φέτος περιορίστηκε στα 24MP, παρά τις δυνατότητες 48MP του αισθητήρα της κύριας κάμερας. Ο λόγος για αυτό, εξήγησε ο McCormack, είναι ότι υπάρχει ελαφρώς πιο δυναμικό εύρος κατά τη λήψη σε 24MP.
“Όταν φωτογραφίζουμε στα 24 megapixel, τραβάμε 12 ψηλά και 12 χαμηλά — στην πραγματικότητα τραβάμε πολλαπλάσια από αυτά — και επιλέγουμε και μετά συγχωνεύουμε. Υπάρχει, βασικά, ένα μεγαλύτερο στήριγμα μεταξύ του 12 ψηλού και του χαμηλού 12. Το 48 είναι ένα “εκτεταμένο δυναμικό εύρος” έναντι του “υψηλού δυναμικού εύρους”, το οποίο ουσιαστικά περιορίζει απλώς το μέγεθος της επεξεργασίας.
Επειδή ακριβώς στον ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο επεξεργασίας [στα 24 megapixel] μπορούμε να αποκτήσουμε λίγο πιο δυναμικό εύρος Deep Fusion. Έτσι, αυτό με το οποίο καταλήγετε στο 24, είναι λίγο “Goldilocks στιγμή” καθώς λαμβάνετε όλο το επιπλέον δυναμικό εύρος που προέρχεται από το 12 και τη μεταφορά λεπτομερειών που έρχεται από το 48.” Ο McCormack είπε επίσης ότι υπάρχει μηδενική καθυστέρηση κλείστρου κατά τη λήψη στα 24 megapixel, ενώ η λήψη σε πλήρη ανάλυση 48 megapixel δεν παρέχει στιγμιαίο κλείστρο.
Aκολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσηςτο AppleWorldHellas.com σε Facebook, Twitter, Instagram, και YouTube