Τολμάς να πεις το όνομά του πέντε φορές μπροστά από έναν καθρέφτη;
Ένας γαντζοφορεμένος δολοφόνος, μία ιδέα βγαλμένη θαρρείς από αιματοβαμμένο σλάσερ και μία ανατριχιαστική παρτιτούρα του Φίλιπ Γκλας συνθέτουν την καλύτερη, καθαρόαιμη ταινία τρόμου των ’90s σε μία δεκαετία που κυριάρχησαν ολοκληρωτικά τα πιο ρεαλιστικά πορτρέτα serial killer. Οι αστικοί μύθοι ζωντανεύουν στα ξεχασμένα από θεούς και ανθρώπους γκέτο του Σικάγο και αναπνέουν κάτω από το δέρμα της πόλης, ενώ τα εξπρεσιονιστικά γκράφιτι τη στολίζουν σαν απόκοσμα τατουάζ.
Χωρίς να φείδεται αποκρουστικών λουτρών αίματος, ο Βρετανός Μπέρναρντ Ρόουζ παρέλαβε για το «Candyman» ένα σύντομο διήγημα του Κλάιβ Μπάρκερ («The Forbidden») και το μετέτρεψε σε μία σφιχτοδεμένη, νέα μυθολογία που λειτουργεί τόσο εγκεφαλικά όσο και σε επίπεδο πρωτόγονου φόβου.
Περισσότερα από 25 χρόνια μετά, και στην παράδοση του Χόλιγουντ να επισκέπτεται περασμένες κινηματογραφικές μυθολογίες, ο Τζόρνταν Πιλ, δημιουργός που χρησιμοποίησε έξοχα το κοινωνικο σχόλιο στα «Τρέξε!» και «Εμείς», ανέλαβε την παραγωγή ενός ριμέικ του «Candyman», ανάμεσα σε πολλά άλλα projects που τρέχει πλέον. Λίγους μήνες μετά την πρώτη ανακοίνωση, μαζί με την επισημοποίηση πως ο Πιλ δεν προλαβαίνει να καθήσει και στη σκηνοθετική καρέκλα, ανακοινώθηκε το όνομα της νεαρής Νία ΝταΚόστα («Little Woods») που οραματίστηκε την καινούργια εκδοχή της ταινίας, ένα «πνευματικό σίκουελ» της πρώτης. Το νέο «Candyman» είχε αρχική ημερομηνία εξόδου την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά η πανδημία το έσπρωξε στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Με βασικό θέμα την μετουσίωση ενός ανθρώπου που έχει υποστεί ανείπωτη βία σε ένα σύμβολο τρόμου και σε συνάφεια με την συνεχιζόμενη εκδήλωση ρατσιστικής βίας κατά των μαύρων, η ΝταΚόστα δημοσίευσε ένα ανατριχιαστικά επίκαιρο teaser για την ταινία υπό την κοφτερά ανήσυχη μελωδία του Γκλας, υλικό που δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες. Σύμφωνα με την ίδια: «O Candyman βρίσκεται στο σταυροδρόμι της λευκής βίας και του μαύρου πόνου, αφορά τους απρόθυμους μάρτυρες. Οι άνθρωποι που ήταν, τα σύμβολα στα οποία τους μετατρέψαμε, τα τέρατα που μας λένε ότι έγιναν».
CANDYMAN, at the intersection of white violence and black pain, is about unwilling martyrs. The people they were, the symbols we turn them into, the monsters we are told they must have been. pic.twitter.com/MEwwr8umdI
— Nia DaCosta (@NiaDaCosta) June 17, 2020
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον βίντεο χρησιμοποιεί έξυπνα την ιδέα της σκιάς και χρονογραφεί όχι μόνο την καταγωγή του Candyman, ενός μαύρου ζωγράφου που δολοφονήθηκε βάναυσα όταν ερωτεύτηκε μία λευκή γυναίκα, αλλά και περιστατικά ρατσιστικής βίας με αποκορύφωμα την εκτέλεση του Τζορτζ Στίνεϊ, ενός μαύρου, 14χρονου αγοριού που καταδικάστηκε σε θάνατο για τη δολοφονία δυο κοριτσιών (7 και 11 ετών) και οδηγήθηκε στην ηλεκτρική καρέκλα το 1944. Το 2004, 70 χρόνια μετά, κυκλοφόρησε δικαστική απόφαση απόσυρσης της κατηγορίας λόγω άδικης, μεροληπτικής δίκης.
Ρόλο στην ταινία θα έχει και ο πρωταγωνιστής του αυθεντικού φιλμ, Τόνι Τοντ, όπως δήλωσε ο ίδιος. «Εντελώς ξαφνικά, δέχτηκα μια κλήση από τον Τζόρνταν Πιλ […] αυτά που μου αποκάλυψε έφταναν για να καταλάβω ότι θα υπάρχουν δυνατές στιγμές μέσα στην ταινία. Ό,τι και αν συμβεί, χαίρομαι με αυτό που γίνεται καθώς θα ξαναδώσει και νέο ενδιαφέρον από πλευράς κοινού στο πρωτότυπο.»
Δείτε το τρέιλερ παρακάτω, περισσότερα στις 25 Σεπτεμβρίου.