16.8 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    iPhone εναντίον Android: Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις φωτογραφίας και μηχανικής μάθησης

    Μια διαμάχη με τις κάμερες τηλεφώνων της Samsung ανανέωσε τη συζήτηση γύρω από την υπολογιστική φωτογραφία και υπογραμμίζει τη διαφορά μεταξύ αυτής και της προσέγγισης της Apple στο iOS.

    Δεν είναι μεγάλο μυστικό ότι η Apple βασίζεται σε προηγμένους αλγόριθμους και υπολογιστική φωτογραφία για σχεδόν όλες τις λειτουργίες της κάμερας του iPhone. Ωστόσο, οι χρήστες αρχίζουν να ρωτούν πού να χαράξουν τη γραμμή μεταξύ αυτών των αλγορίθμων και κάτι πιο παρεμβατικό, όπως η αλλαγή pixel μετά τη λήψη.

    Υπολογιστική Φωτογραφία

    Η υπολογιστική φωτογραφία δεν είναι μια νέα έννοια. Έγινε απαραίτητο καθώς οι άνθρωποι ήθελαν περισσότερη απόδοση από τις μικροσκοπικές κάμερες smartphone τους.

    Η βασική ιδέα είναι ότι οι υπολογιστές μπορούν να εκτελέσουν δισεκατομμύρια λειτουργίες σε μια στιγμή, όπως μετά το πάτημα του κλείστρου της κάμερας, για να αντικαταστήσουν την ανάγκη για βασικές αλλαγές ή να εφαρμόσουν πιο προηγμένες διορθώσεις. Όσο περισσότερα μπορούμε να προγραμματίσουμε να κάνει ο υπολογιστής μετά το πάτημα του κλείστρου, τόσο καλύτερη μπορεί να είναι η φωτογραφία.

    Αυτό ξεκίνησε με το σύστημα διπλής κάμερας της Apple στο iPhone 7. Άλλες φωτογραφικές καινοτομίες πριν από τότε, όπως το Live Photos, θα μπορούσαν να θεωρηθούν υπολογιστική φωτογραφία, αλλά το Portrait Mode ήταν το σημείο καμπής για την Apple.

    Η Apple παρουσίασε το Portrait Mode το 2016, το οποίο πήρε δεδομένα βάθους από τις δύο κάμερες του iPhone 7 Plus για να δημιουργήσει ένα τεχνητό bokeh. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι ήταν δυνατό χάρη στο σύστημα διπλής κάμερας και τον προηγμένο επεξεργαστή σήματος εικόνας, ο οποίος εκτελούσε 100 δισεκατομμύρια λειτουργίες ανά φωτογραφία.

    Περιττό να πούμε ότι αυτό δεν ήταν τέλειο, αλλά ήταν ένα βήμα στο μέλλον της φωτογραφίας. Η τεχνολογία της κάμερας θα συνέχιζε να προσαρμόζεται στον παράγοντα μορφής smartphone, τα τσιπ θα γίνονταν πιο γρήγορα και οι αισθητήρες εικόνας θα γίνονταν πιο ισχυροί ανά τετραγωνική ίντσα.

    Το 2023, δεν είναι πρωτόγνωρο να τραβάτε κινηματογραφικά θολό βίντεο χρησιμοποιώντας προηγμένες υπολογιστικές μηχανές με μικτά αποτελέσματα. Η υπολογιστική φωτογραφία είναι παντού, από το Photonic Engine έως τα Photographic Styles — ένας αλγόριθμος επεξεργάζεται κάθε φωτογραφία που λαμβάνεται στο iPhone. Ναι, ακόμα και το ProRAW.

    Όλα αυτά απαιτήθηκαν από την επιθυμία των ανθρώπων να απαθανατίσουν τη ζωή τους με τη συσκευή που είχαν στη διάθεσή τους – το iPhone τους. Οι αποκλειστικές κάμερες έχουν τη φυσική στο πλευρό τους με μεγάλους αισθητήρες και γιγάντιους φακούς, αλλά ο μέσος άνθρωπος δεν θέλει να ξοδέψει εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ για κάτι τέτοιο.

    Έτσι, η υπολογιστική φωτογραφία έχει παρέμβει για να βελτιώσει αυτό που μπορούν να κάνουν οι μικροσκοπικοί αισθητήρες των smartphone. Οι προηγμένοι αλγόριθμοι που έχουν δημιουργηθεί σε μεγάλες βάσεις δεδομένων ενημερώνουν τον επεξεργαστή σήματος εικόνας πώς να καταγράψει την ιδανική εικόνα, να επεξεργαστεί το θόρυβο και να εκθέσει ένα θέμα.

    Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της χρήσης υπολογιστικής φωτογραφίας για τη βελτίωση των δυνατοτήτων της κάμερας και της αλλαγής μιας εικόνας με βάση δεδομένα που ο αισθητήρας δεν κατέγραψε ποτέ.

    Οι φωτογραφίες του φεγγαριού της Samsung

    Για να είμαστε ξεκάθαροι: η Apple χρησιμοποιεί μοντέλα μηχανικής μάθησης — ή «AI, Τεχνητή Νοημοσύνη» για όσους χρησιμοποιούν την κακώς επινοημένη δημοφιλή νέα λέξη — για υπολογιστική φωτογραφία. Οι αλγόριθμοι παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τον έλεγχο των λήψεων πολλαπλών εικόνων για την παραγωγή των καλύτερων αποτελεσμάτων ή τη δημιουργία προφίλ βάθους πεδίου.

    Ο επεξεργαστής εικόνας αναλύει τον τόνο του δέρματος, τους ουρανούς, τα φυτά, τα κατοικίδια και πολλά άλλα για να παρέχει σωστό χρωματισμό και έκθεση, όχι αντικατάσταση pixel. Δεν αναζητά αντικείμενα, όπως το φεγγάρι, για να παρέχει συγκεκριμένες βελτιώσεις με βάση πληροφορίες εκτός του αισθητήρα της κάμερας.

    Το επισημαίνουμε αυτό επειδή όσοι συζητούν για τις φωτογραφίες του φεγγαριού της Samsung έχουν χρησιμοποιήσει την υπολογιστική φωτογραφία της Apple ως παράδειγμα για το πώς άλλες εταιρείες εκτελούν αυτές τις φωτογραφικές αλλαγές. Αυτό απλά δεν ισχύει.

    Η Samsung έχει τεκμηριώσει τον τρόπο με τον οποίο τα τηλέφωνα της, από το Galaxy S10, επεξεργάζονται εικόνες χρησιμοποιώντας την αναγνώριση και την αλλαγή αντικειμένων. Το Scene Optimizer άρχισε να αναγνωρίζει το φεγγάρι με το Galaxy S21.

    Όπως περιγράφει το πρόσφατα δημοσιευμένο έγγραφο, το “AI” αναγνωρίζει το φεγγάρι μέσω δεδομένων που έχουν μάθει και η λειτουργία του αλγόριθμου βελτίωσης λεπτομέρειας εφαρμόζεται για να κάνει τη φωτογραφία πιο καθαρή με σύνθεση πολλαπλών καρέ και μηχανική εκμάθηση.

    Βασικά, οι συσκευές Samsung θα αναγνωρίσουν ένα φεγγάρι και στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουν άλλες εικόνες και δεδομένα υψηλής ανάλυσης σχετικά με το φεγγάρι για να συνθέσουν μια καλύτερη εικόνα. Το αποτέλεσμα δεν είναι μια εικόνα που τραβήχτηκε από την κάμερα της συσκευής αλλά κάτι νέο και κατασκευασμένο.

    Συνολικά, αυτό το σύστημα είναι έξυπνο επειδή το φεγγάρι φαίνεται το ίδιο ανεξάρτητα από το πού το βλέπουμε στη γη. Το μόνο που αλλάζει είναι το χρώμα του φωτός που ανακλάται από την επιφάνειά του και η φάση της ίδιας της σελήνης. Η βελτίωση του φεγγαριού σε μια φωτογραφία θα είναι πάντα ένας απλός υπολογισμός.

    Τόσο οι συσκευές Samsung όσο και Apple λαμβάνουν έκθεση σε πολλές φωτογραφίες για προηγμένους υπολογισμούς. Και οι δύο αναλύουν πολλαπλές εικόνες που τραβήχτηκαν για το καλύτερο μέρος της καθεμίας και τις συγχωνεύουν σε μία ανώτερη εικόνα. Ωστόσο, η Samsung προσθέτει ένα επιπλέον βήμα για αναγνωρισμένα αντικείμενα όπως το φεγγάρι, το οποίο εισάγει νέα δεδομένα από άλλες εικόνες φεγγαριού υψηλής ανάλυσης για τη διόρθωση του φεγγαριού στην τελική λήψη.

    Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Δεν είναι κάτι που η Samsung δεν έχει ξεκαθαρίσει στη διαφήμιση ή το μάρκετινγκ προϊόντων της, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση των πελατών.

    Το πρόβλημα με αυτή τη διαδικασία, και ο λόγος που υπάρχει μια συζήτηση, είναι πώς αυτό επηρεάζει το μέλλον της φωτογραφίας.

    Με λίγα λόγια, η τελική εικόνα δεν αντιπροσωπεύει αυτό που εντόπισε ο αισθητήρας και επεξεργάστηκε ο αλγόριθμος. Αντιπροσωπεύει μια εξιδανικευμένη εκδοχή αυτού που μπορεί να είναι δυνατό, αλλά δεν είναι επειδή ο αισθητήρας της κάμερας και ο φακός είναι πολύ μικροί.

    Η μάχη για τον ρεαλισμό

    H αποψη μας είναι πως το βασικό δόγμα της φωτογραφίας iPhone ήταν πάντα ο ρεαλισμός και η ακρίβεια. Αν υπάρχει μια τέλεια μέση στον κορεσμό, την ευκρίνεια και την έκθεση, η Apple έχει τάσεις κοντά στο κέντρο την τελευταία δεκαετία, ακόμα κι αν δεν παρέμεινε πάντα απόλυτα συνεπής.

    Αναγνωρίζουμε ότι η φωτογραφία είναι απίστευτα υποκειμενική, αλλά φαίνεται ότι η φωτογραφία Android, συγκεκριμένα η Samsung, έχει απομακρυνθεί από τον ρεαλισμό. Και πάλι, όχι απαραιτήτως αρνητική, αλλά μια ευνοϊκή επιλογή της Samsung που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι πελάτες.

    Για το θέμα αυτής της συζήτησης, οι συσκευές Samsung και Pixel έχουν σιγά-σιγά απομακρυνθεί από αυτό το ιδανικό ρεαλιστικό κέντρο αναπαράστασης. Συναγωνίζονται για περισσότερο κορεσμό, ευκρίνεια ή έκθεση που μοιάζει με την ημέρα τη νύχτα.

    Το παραπάνω παράδειγμα δείχνει πώς το Galaxy S22 Ultra ευνοούσε περισσότερη έκθεση και κορεσμό, γεγονός που οδήγησε σε απώλεια λεπτομέρειας. Αθώες επιλογές, αλλά το iPhone 13 Pro, σε αυτήν την περίπτωση, φέρνει μια λήξη με μια πιο λεπτομερή φωτογραφία που μπορεί να επεξεργαστεί αργότερα.

    Αυτή η διαφορά στον τρόπο λήψης των φωτογραφιών ορίζεται στους αλγόριθμους που χρησιμοποιούνται από άποψη λογικής κάθε συσκευής. Καθώς αυτοί οι αλγόριθμοι εξελίσσονται, οι μελλοντικές αποφάσεις φωτογραφίας θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πιο ευδιάκριτες επιλογές που δεν μπορούν να αντιστραφούν αργότερα.

    Για παράδειγμα, αλλάζοντας τον τρόπο εμφάνισης του φεγγαριού χρησιμοποιώντας προηγμένους αλγόριθμους χωρίς να ειδοποιεί τον χρήστη, αυτή η εικόνα αλλάζει για πάντα για να ταιριάζει με αυτό που η Samsung πιστεύει ότι είναι ιδανικό. Σίγουρα, αν οι χρήστες γνωρίζουν να απενεργοποιήσουν τη δυνατότητα, θα μπορούσαν, αλλά πιθανότατα δεν θα το κάνουν.

    Είμαστε ενθουσιασμένοι για το μέλλον της φωτογραφίας, αλλά ως λάτρεις της φωτογραφίας, ελπίζουμε να μην είναι τόσο αόρατο το τι γίνεται με το που πατήσουμε το κλείστρο. Όπως η Λειτουργία Πορτραίτου της Apple, οι Ζωντανές Φωτογραφίες και άλλες τεχνικές επεξεργασίας — θα πρέπει να έχουν διακόπτες ενεργοποίησης. Επίσης, θα πρέπει να είναι κάτι αναστρέψιμο μετά την τελική λήψη.

    Πατώντας το κλείστρο στην εφαρμογή κύριας κάμερας μιας συσκευής θα πρέπει να τραβήξετε μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία αυτού που βλέπει ο αισθητήρας. Εάν ο χρήστης θέλει περισσότερα, αφήστε τον να επιλέξει να τα προσθέσει μέσω εναλλαγής πριν ή μετά την επεξεργασία.

    Προς το παρόν, δοκιμάστε να τραβήξετε φωτογραφίες του νυχτερινού ουρανού με τίποτα άλλο εκτός από το iPhone και ένα τρίποδο. Δουλεύει και πιστέψτε μας το έχουμε δοκιμάσει.

    Καθώς οι αλγόριθμοι προχωρούν, θα βλέπουμε πιο εξιδανικευμένες και επεξεργασμένες εικόνες από smartphone Android. Οι χειρότεροι παραβάτες θα αφαιρέσουν ή θα αντικαταστήσουν τα αντικείμενα χωρίς προειδοποίηση.

    Ελπίζουμε ότι η Apple θα συνεχίσει να επιλέγει τον ρεαλισμό και τον έλεγχο του χρήστη στις φωτογραφίες στο μέλλον. Το να δώσουμε σε μια εταιρεία πλήρη έλεγχο από άποψη γνώμης για το τι τραβάει ο χρήστης σε μια κάμερα, μέχρι την αλλαγή εικόνων ώστε να ταιριάζουν με ένα ιδανικό για κάθε εταιρεία, δεν φαίνεται σαν ένα μέλλον στο οποίο θέλουμε να είμαστε μέρος.

    Ακολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσης το AppleWorldHellas.com σε FacebookTwitterInstagram, και YouTube

    Dimitrios Georgoulas
    Dimitrios Georgoulas
    Dimitris is the co-owner and chief in editor of AppleWorldHellas. With a PhD Degree in Wireless Sensor Networks and with more than 10 years experience in covering Apple and technology news he loves the challenges and new adventures.