Saturday, July 27, 2024

Η Apple κατασκευάζει ανοιχτά τεχνολογία για τα νέα της headset μικτής πραγματικότητας εδώ και χρόνια

Η Apple αναμένεται ευρέως να παρουσιάσει τα headset μικτής πραγματικότητας που φημολογούνται εδώ και καιρό ως μέρος του WWDC 2023. Αυτό αποτελεί έκπληξη για λίγους, εν μέρει επειδή η Apple τονίζει τις αρετές της επαυξημένης πραγματικότητας τουλάχιστον από το WWDC 2017. Τότε ήταν που η Apple άρχισε να θέτει τις βάσεις για την τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα headset μέσω εργαλείων προγραμματιστή στο iPhone και το iPad.

Τότε ήταν που η Apple παρουσίασε για πρώτη φορά το πλαίσιο επαυξημένης πραγματικότητας ARKit που βοηθά τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν καθηλωτικές εμπειρίες σε iPhone και iPad.

Το ARKit ήταν ένα τέτοιο σημείο εστίασης για την Apple τα επόμενα χρόνια που αφιέρωσε μεγάλο μέρος στην εισαγωγή και επίδειξη νέων δυνατοτήτων AR.

Δίνοντας έμφαση σε αυτά τα εργαλεία, η Apple κοινοποίησε τη σημασία της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας ως μέρος του μέλλοντος των πλατφορμών της.

Το λογισμικό iPhone και iPad δεν είναι το μόνο πράγμα που άρχισε να σχεδιάζεται για ένα μέλλον μεικτής πραγματικότητας. Το υλικό του iPhone και του iPad έγινε ομοίως πιο εξοπλισμένο για να χρησιμεύσει ως φορητά παράθυρα σε έναν κόσμο επαυξημένης πραγματικότητας.

Ξεκινώντας με το Face ID και τη δυνατότητα Animoji (και αργότερα Memoji) της Apple, η Apple άρχισε να συντονίζει το iPhone για δυνατότητες AR. Εσωτερικά, η Apple προσάρμοσε το Neural Engine του iPhone για να χειρίζεται την επαυξημένη πραγματικότητα χωρίς να κοπιάζει τόσο το hardware όσο και το λογισμικό.

Η κύρια κάμερα στα iPhone πρόσθεσε ακόμη και έναν ειδικό αισθητήρα LiDAR όπως τα σεληνιακά ρόβερ που πλοηγούνται στην επιφάνεια της Σελήνης και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό που διαβάζουν το περιβάλλον τους.

Υπήρχε ακόμη και μια ενημέρωση υλικού iPad Pro που επικεντρώθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στην προσθήκη ενός σαρωτή LiDAR στην πίσω κάμερα.

Γιατί; Σίγουρα, βοήθησε στην εστίαση και την ανίχνευση βάθους για φωτογραφίες σε λειτουργία Πορτραίτου, αλλά υπήρχαν επίσης αποκλειστικές εφαρμογές iPad για τη διακόσμηση του δωματίου σας με εικονικά έπιπλα ή τη δοκιμή γυαλιών χωρίς να έχετε πραγματικά τον σκελετό και άλλα.

Αυτό που ήταν ξεκάθαρο από την αρχή είναι ότι το ARKit δεν προοριζόταν εξ ολοκλήρου για καθηλωτικές εμπειρίες μέσω του iPhone και του iPad. Η οθόνη του τηλεφώνου είναι πολύ μικρή για να είναι πραγματικά καθηλωτική και το βάρος του tablet είναι πολύ βαρύ για να διατηρήσει μεγάλες περιόδους χρήσης.

Υπάρχει απολύτως χρήση για AR σε iPhone και iPad. Το να πιάνεις τέρατα τσέπης στον πραγματικό κόσμο είναι πιο περίεργο στο Pokémon GO παρά σε ένα εντελώς ψηφιακό περιβάλλον. Η ανατομία ενός εικονικού πλάσματος σε μια τάξη μπορεί επίσης να είναι πιο φιλόξενη από το να αγγίξεις τα εντόσθια του.

Ωστόσο, οι πιο καθηλωτικές εμπειρίες που πραγματικά ξεγελούν τον εγκέφαλό σας ώστε να πιστέψει ότι στην πραγματικότητα περιβάλλεστε από οποιοδήποτε ψηφιακό περιεχόμενο που βλέπετε απαιτεί γυαλιά.

Αυτό σημαίνει ότι όλοι θα νοιάζονται για το AR και το VR αρκετά για να κάνουν το επερχόμενο headset της Apple επιτυχία; Οι αντιδράσεις στο AR στο iPhone και το iPad ήταν, κατά καιρούς, ότι η Apple προσφέρει μια λύση αναζητώντας όμως ένα πρόβλημα.

Όσον αφορά το ARKit, υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους η Apple έχει δημιουργήσει ανοιχτά εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη εμπειρίας για το headset από τον επόμενο μήνα.

Για αρχή, το πλαίσιο εισήγαγε έναν τρόπο παροχής στους προγραμματιστές εργαλεία, API και βιβλιοθήκες που απαιτούνται για τη δημιουργία εφαρμογών AR. Η παρακολούθηση κίνησης, η ανίχνευση σκηνής, η αίσθηση φωτός και η ενσωμάτωση κάμερας είναι όλα απαραίτητα για την εισαγωγή εφαρμογών AR.

Η παρακολούθηση του πραγματικού κόσμου είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας. Το ARKit παρουσίασε τα εργαλεία που απαιτούνται για τη χρήση αισθητήρων υλικού όπως η κάμερα, το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο για την ακριβή παρακολούθηση της θέσης των εικονικών αντικειμένων σε πραγματικό περιβάλλον μέσω συσκευών Apple.

Στη συνέχεια, υπάρχει η παρακολούθηση προσώπου. Το ARKit επιτρέπει στους προγραμματιστές να συμπεριλάβουν τις ίδιες δυνατότητες παρακολούθησης προσώπου που χρησιμοποιεί η Apple για να τροφοδοτήσει τα Animoji και Memoji με καθρέφτη έκφρασης προσώπου.

Οι πιο πρόσφατες εκδόσεις του ARKit έχουν επικεντρωθεί στην υποστήριξη κοινών εμπειριών AR που μπορούν να παραμείνουν επίμονες μεταξύ των χρήσεων, στην ανίχνευση αντικειμένων στο περιβάλλον σας και στην απόκρυψη ατόμων από σκηνές. Οι επιδόσεις έχουν επίσης ρυθμιστεί σταθερά με τα χρόνια, επομένως η βασική τεχνολογία που τροφοδοτεί τις εμπειρίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στα headset θα πρέπει να είναι αρκετά σταθερή.

Αναμένουμε την πρώτη μας επίσημη ματιά στα headset της Apple τη Δευτέρα, 5 Ιουνίου, όταν η Apple θα ξεκινήσει την επόμενη κεντρική της εκδήλωση.

Ακολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed. Ακολουθήστε επίσης το AppleWorldHellas.com σε FacebookTwitterInstagram, και YouTube
Dimitrios Georgoulas
Dimitrios Georgoulas
Dimitris is the co-owner and chief in editor of AppleWorldHellas. With a PhD Degree in Wireless Sensor Networks and with more than 10 years experience in covering Apple and technology news he loves the challenges and new adventures.