Jump to content
Sign in to follow this  
Manolis

[F.A.Q.] Τι ισχύει για την εγγύηση της συσκευής στην Ελλάδα

Recommended Posts

Μιας και εκ νέου μας ρωτάτε για το θέμα εγγυήσεων συσκευών της Apple στην Ελλάδα με το νέο αυτό άρθρο μας θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε μια ομολογουμένως "πονεμένη" αν όχι μπερδεμένη ιστορία.

 

Θα πρέπει να γνωρίζετε:

  • Βάσει της νομοθεσίας η εγγύηση μιας συσκευής παρέχεται από τον εκάστοτε κατασκευαστή, η Apple δεν αποτελεί εξαίρεση φυσικά, και έτσι σε περίπτωση προβλήματος θα πρέπει να απευθυνθείτε απευθείας σε ένα εξουσιοδοτημένο service της Apple στην Ελλάδα. Το εξουσιοδοτημένο service και μόνο θα μπορέσει να κάνει γνωμάτευση και έλεγχο για την βλάβη που παρουσιάζει η συσκευή και να καταλήξει στο τελικό πόρισμα για επιδιόρθωση, αντικατάσταση ή άρνηση επισκευής.
  • Αν δεν μπορείτε να προσκομίσετε την συσκευή σας εσείς σε εξουσιοδοτημένο service τότε έχει υποχρέωση να το κάνει το κατάστημα από το οποίο αγοράσατε την συσκευή σας.
  • Κανένα service τρίτου - μη εξουσιοδοτημένο service ή ακόμη και το ίδιο το κατάστημα ΔΕΝ πρέπει να παρέμβει στην συσκευή γιατί σε αυτή την περίπτωση η συσκευή σας τίθεται απευθείας εκτός εγγύησης.
  • Το εξουσιοδοτημένο service μπορεί να θέσει μια συσκευή εκτός εγγύησης αν παρατηρήσει 1) Παρέμβαση τρίτου στην συσκευή 2) Υγρασία ή Διάβρωση της πλακέτας 3) Σπάσιμο ή Ράγισμα της οθόνης 3) Εγκατάσταση μη εγκεκριμένου λογισμικού.
  • Αν ο οποιοσδήποτε έμπορος αρνηθεί την παραλαβή της συσκευής για την κάλυψη της διετούς εγγύησης, μπορείτε να τον καταγγείλετε μέσω της ειδικής φόρμας του Συνηγόρου του Καταναλωτή.

* Σημείωση: Υπεύθυνο για την παραλαβή και την προσκόμιση της συσκευής στο επίσημο service είναι το σημείο αγοράς.

 

Ας περάσουμε τώρα στα πιο ειδικά θέματα της εγγύησης των iPhone στην Ελλάδα όπου και αναφέρουμε:

  • Όλες οι συσκευές, ανεξάρτητα από το που έχουν αγοραστεί (χώρα), καλύπτονται με 1 χρόνο περιορισμένης εγγύηση από την Apple, ακόμα και αν δεν υπάρχει διαθέσιμη απόδειξη αγοράς.
  • Για την κάλυψη του δεύτερου χρόνου της εγγύησης, θα πρέπει να καλύπτονται οι εξής τρεις προϋποθέσεις: 1) Η συσκευή να έχει αγοραστεί από Ελληνικό κατάστημα 2) Να είναι Ευρωπαϊκή εισαγωγή 3) Να έχει εκδοθεί ονομαστική απόδειξη λιανικής με αναγραφόμενο το IMEI της συσκευής

*Σημείωση: Δεν υπάρχει ο όρος "παραεισαγωγή" και ας τον χρησιμοποιούν πολλοί στην χώρα μας. Η Ευρωπαϊκή αγορά είναι ανοιχτή εδώ και χρόνια και έτσι ο κάθε έμπορος είτε είναι ένα μικρό κατάστημα είτε μια μεγάλη αλυσίδα μπορεί να προμηθευτεί και να πουλήσει με τους ίδιους όρους ένα Apple προϊόν. Οι μεγάλες αλυσίδες και πάροχοι προμηθεύονται τις Apple συσκευές τους από το επίσημο κανάλι διανομής της Apple στην Ελλάδα ενώ οι υπόλοιποι έμποροι κάνουν εισαγωγές από χώρες τις Ευρώπης μέσω προμηθευτών τους. Ο όρος "παραεισαγωγή" δεν είναι δόκιμος και δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται, εφόσον και η ίδια Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ! Ο όρος αυτός υπονομεύει την ποιότητα των προϊόντων που είναι ΟΛΟΙΔΙΑ σε όλες τις εισαγωγές και τον χρησιμοποιούν κακοπροαίρετα κάποιες εταιρείες προκειμένου να χειραγωγήσουν τους καταναλωτές.

 

Τι γίνεται σε περίπτωση που έχω τιμολόγιο αντί για λιανική απόδειξη; 

Στην περίπτωση αυτή η iPhone συσκευή σας έχει 1 έτος εγγύησης κανονικά αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αντιμετωπίσετε πρόβλημα για το 2ο έτος αυτής. Συγκεκριμένα τα εξουσιοδοτημένα service της Apple στην χώρα μας αναφέρουν πως “κατ’ απαίτηση της Apple” δεν δίνουν το 2ο έτος στην περίπτωση τιμολογίου.

Η νομοθεσία δεν κάνει απολύτως καμία διάκριση μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων και έτσι το “κατ’ απαίτηση της Apple” που χρησιμοποιούν τα εξουσιοδοτημένα service στην περίπτωση του τιμολογίου και του 2ου έτους εγγύησης δεν ευσταθεί.

Μέσω του Συνήγορο του Καταναλωτή έχουν δικαιωθεί πολλές τέτοιες υποθέσεις και αν δεχτείτε άρνηση κάλυψης του 2ου έτους να απευθυνθείτε εκεί για την επίλυση του θέματος σας.

 

Τι γίνεται σε περίπτωση που έχω αγοράσει την συσκευή μου από την Αμερική; 

Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη νομοθεσία, εφόσον η συσκευή σας έχει αγοραστεί με απόδειξη λιανικής από ελληνικό κατάστημα, δικαιούστε διετή κάλυψη, ακόμα και αν είναι μοντέλο εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU). Μπορείτε κανονικά να προμηθευτείτε τις US (π.χ.) συσκευές σας.

Προσοχή όμως, η τιμολόγηση θα πρέπει να γίνεται στη χώρα μας. Για παράδειγμα, συσκευές αγορασμένες από ιστοσελίδες όπως η deals365 που τιμολογούν από Αμερική, δεν καλύπτονται κατά τον δεύτερο χρόνο.

Στην περίπτωση λοιπόν για παράδειγμα του deals365 διαβάζουμε:

Το παραστατικό αγοράς οποιουδήποτε προϊόντος της Universal Exports είναι αμερικάνικο invoice και αποστέλλεται ηλεκτρονικά 1-2 μέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.

To παραπάνω σημαίνει πως η συσκευή θα έχει 1 έτος εγγύησης στην Ελλάδα.

 

Τέλος θα θέλαμε να σας αναφέρουμε και τα εξής:

  • Δεν χρειάζεται να χάσετε την ψυχραιμία σας με κανένα έμπορο ή εξουσιοδοτημένο service της Apple στην Ελλάδα μας. Αν σας αρνηθούν το 2ο έτος εγγύησης τότε ζητήστε αυτό το πόρισμα γραπτώς και επισήμως και εν συνεχεία απευθυνθείτε στον Συνήγορο του Καταναλωτή
  • Αν είστε από απόσταση και καλείτε τηλεφωνικά ζητήστε οι απαντήσεις να σας δοθούν και γραπτώς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  • Αναφέρετε πως γνωρίζετε την νομοθεσία και τα δικαιώματα σας
  • Μην κάνετε "εξυπνάδες" και να έχετε μια λογική προσέγγιση αναγνωρίζοντας και την πολιτική καθώς και τα δικαιώματα των εταιρειών και εμπόρων - Όπως αναφέραμε κατά τον έλεγχο μιας συσκευής το εξουσιοδοτημένο service μπορεί να κρίνει την κατάσταση μιας συσκευής. Έτσι μια συσκευή που έχει δεχτεί υγρασία για παράδειγμα θα βγει εκτός εγγύησης όσο και αν εσείς προσπαθήσετε να αποκρύψετε αυτό το γεγονός.
  • Κάθε έλεγχος που γίνεται από εξουσιοδοτημένο service στην Ελλάδα ολοκληρώνετε με την έκδοση πορίσματος που θα πρέπει να σας δοθεί και γραπτώς.

 

Η Apple έχει κοινοποιήσει επίσης το εξής:

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Η Μονοετής περιορισμένη εγγύηση της Apple είναι μια εγγύηση που παρέχεται κατά τη διακριτική ευχέρεια του κατασκευαστή. Παραχωρεί δικαιώματα ανεξάρτητα από τα δικαιώματα που προβλέπονται από τη νομοθεσία περί καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, εκείνων που σχετίζονται με αγαθά που δεν συμμορφώνονται με τους όρους πώλησης.

Ως εκ τούτου, τα οφέλη που απορρέουν από την Μονοετή περιορισμένη εγγύηση της Apple παρέχονται επιπρόσθετα και όχι σε αντικατάσταση των δικαιωμάτων που παραχωρούνται από τη νομοθεσία περί καταναλωτών.

Για τις αγορές που πραγματοποιούνται από καταναλωτές στην Ελλάδα και την Κύπρο, η περίοδος για την έγερση απαιτήσεων που σχετίζονται με ελαττώματα μη συμμόρφωσης με τη σύμβαση πώλησης είναι 2 έτη από την ημερομηνία παράδοσης. Αυτές οι απαιτήσεις υπόκεινται στις προϋποθέσεις και τις απαιτήσεις που επιβάλλονται από την τοπική νομοθεσία.

Οι καταναλωτές διατηρούν το δικαίωμα να επιλέξουν εάν θα εγείρουν απαίτηση για υπηρεσίες σέρβις με βάση την Μονοετή περιορισμένη εγγύηση της Apple ή με βάση τα δικαιώματά τους από τη νομοθεσία περί καταναλωτών.

Περισσότερα για το νομικό πλαίσιο εγγυήσεων της Apple μπορείτε να διαβάσετε και εδώ

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

εγώ  που πήρα το ipad pro μου (προηγούμενης γενιάς) στο  black friday από το Βρετανικό amazon πόσα χρόνια δικαιούμαι; 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 λεπτά ago, fockos είπε:

εγώ  που πήρα το ipad pro μου (προηγούμενης γενιάς) στο  black friday από το Βρετανικό amazon πόσα χρόνια δικαιούμαι; 

Καλησπέρα @fockos. Από τη στιγμή που δεν είναι αγορασμένο από ελληνικό κατάστημο, δυστυχώς δικαιούσαι μόνο την ετήσια εγγύηση της Apple η οποία ισχύει από την πρώτη ημέρα ενεργοποίησης της συσκευής στο σύστημα της Apple.

Παράθεση

Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη νομοθεσία, εφόσον η συσκευή σας έχει αγοραστεί με απόδειξη λιανικής από ελληνικό κατάστημα, δικαιούστε διετή κάλυψη, ακόμα και αν είναι μοντέλο εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU). Μπορείτε κανονικά να προμηθευτείτε τις US (π.χ.) συσκευές σας.

Προσοχή όμως, η τιμολόγηση θα πρέπει να γίνεται στη χώρα μας. Για παράδειγμα, συσκευές αγορασμένες από ιστοσελίδες όπως η deals365 που τιμολογούν από Αμερική, δεν καλύπτονται κατά τον δεύτερο χρόνο.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 λεπτά ago, Manolis είπε:

δυστυχώς δικαιούσαι μόνο την ετήσια εγγύηση της Apple

Η οποια ομως κανονικα στην Ευρωπη ειναι 2 χρονια ! Απλα νομιζω το παλευεις με τα επισημα καταστηματα ? η κανω λαθος ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, agipaok said:

Η οποια ομως κανονικα στην Ευρωπη ειναι 2 χρονια ! Απλα νομιζω το παλευεις με τα επισημα καταστηματα ? η κανω λαθος ?

Ισχύει ο δεύτερος χρόνος αλλά στη χώρα που αγοράστηκε. Δηλαδή αν είναι το amazon Αγγλίας πρέπει να πάς σε apple service the Αγγλίας.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 λεπτό ago, medidia είπε:

Ισχύει ο δεύτερος χρόνος αλλά στη χώρα που αγοράστηκε. Δηλαδή αν είναι το amazon Αγγλίας πρέπει να πάς σε apple service the Αγγλίας.

Ναι δεν το ξερω να σε πω την αληθεια σιγουρα ! ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, agipaok said:

Ναι δεν το ξερω να σε πω την αληθεια σιγουρα ! ! 

Έτσι μου είπαν στο document για ένα πρόβλημα που ειχα στο MacBook. Δεν ασχολήθηκα παραπάνω γιατί ρωτησα πληροφοριακα καθώς δεν είχα περάσει το 1ο χρόνο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 λεπτά ago, medidia είπε:

Ισχύει ο δεύτερος χρόνος αλλά στη χώρα που αγοράστηκε. Δηλαδή αν είναι το amazon Αγγλίας πρέπει να πάς σε apple service the Αγγλίας.

Έτσι ακριβώς.

14 λεπτά ago, agipaok είπε:

Η οποια ομως κανονικα στην Ευρωπη ειναι 2 χρονια ! Απλα νομιζω το παλευεις με τα επισημα καταστηματα ? η κανω λαθος ?

Δυστυχώς για Ελλάδα σε τέτοια περίπτωση δεν υπάρχει ελπίδα. Θα πρέπει να απευθυνθεί στο σημείο αγοράς, στην παρούσα φάση, στην Αγγλία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπάρχει και η επιλογή να πάρεις AppleCare και να είσαι καλυμμένος 3 χρόνια. Προσωπικά δεν το είχα πάρει γιατί νόμιζα ότι με κάλυπταν τα 2 χρόνια και είναι σχετικά ακριβή. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By teitzis
      Φίλοι του φόρουμ θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχετε παρατηρήσει στις συσκευές σας να δέχεστε κλήσεις ως αναπάντητες, δείχνοντας στον καλούντα ότι μιλάτε, ενώ στην πραγματικότητα το τηλέφωνο δεν είναι καθόλου απασχολημένο. Σε ερώτηση που έκανα στην εταιρεία παροχής μου (Vodafone) μου είπαν ότι αυτό συμβαίνει λόγω φόρτωσης του δικτύου κάποιες φορές. Επίσης, να σημειώσω ότι συμβαίνει με αγνώστους (όχι απόρρητους) αριθμούς παρά με αριθμούς που είναι ήδη καταχωρημένοι στη μνήμη της συσκευής. Τέλος, σε ερώτηση μου στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της Apple μου είπαν να προχωρήσω σε επαναφορά των ρυθμίσεων δικτύου. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας επάνω σε αυτό το θέμα; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. 
    • By teitzis
      Αγαπητά μέλη καθώς ο χειμώνας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη πιστεύω πως θα ήταν χρήσιμο να προτείναμε μερικούς κατασκευαστές γαντιών που να είναι συμβατά με οθόνες αφής high capacitive για iPhone. Αφορμή γι' αυτό το ποστ στάθηκε ένα ζευγάρι γάντια της SBS που είχα πάρει πριν χρόνια και ήταν συμβατά στην αφή με ένα Samsung Galaxy σειράς Α, καθώς και με ένα 5s της μητέρας μου, αλλά με το 8άρι που έχω τώρα δεν αποκρίνονται.
      Εδώ μπορείτε να προτείνετε, όσοι γνωρίζετε και χρησιμοποιήτε, κατασκευαστές γαντιών καθώς επίσης και γάντια μηχανής που να είναι συμβατά με οθόνες αφής.
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. 😊
    • By teitzis
      Αγαπητά genius του Appleworld hellas forum θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση τεχνικής φύσης που πιστεύω ότι θα ενδιαφέρει αρκετούς.
      Το iPhone 8 και η Plus έκδοση υποστηρίζουν ασύρματη φόρτιση, όμως παρατήρησα σε κάποια reviews πως ενώ ή ενσύρματη φόρτιση (με καλώδιο, δηλαδή) της συσκευής είναι ταχεία, η ασύρματη περιορίζεται στο ρυθμό των 5W. Συγκρίνοντας δυο φορτιστές αυτοκινήτου της Belkin, ο ένας είναι ο κλασικός με USB-C καλώδιο με ισχύ στα 18W, τον οποίο η συσκευή υποστηρίζει για ταχεία φόρτιση. Ο δεύτερος υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση, τοποθετείται στους αεραγωγούς του ταμπλό και έχει ισχύ 10W. Όμως το ερώτημα είναι ότι παρά τα 10W της ισχύος, η ταχύτητα φόρτισης θα περιοριστεί στα 5W; Έχετε χρησιμοποιήσει ασύρματο φορτιστή (αυτοκινήτου ή επιτραπέζιο) που να παρατηρήσατε διαφοροποιήσεις στη ταχύτητα ασύρματης φόρτισης. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας. 😊
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Το appleworldhellas.com χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.