Εξηγούμε το #BeautyGate: Τι κάνει και τι δεν κάνει το iPhone Xs/Xs Max στις selfies

679

Επειδή καθημερινά πολλοί χρήστες μας ρωτάνε για το επονομαζόμενο #BeautyGate των νέων iPhone Xs και επειδή παρατηρούμε πως ακόμη κυκλοφορούν δημοσιεύματα που γράφουν χωρίς γνώση επί του θέματος και για να δημιουργήσουν εντυπώσεις παρακάτω σας δίνουμε την δική μας αναλυτική εξήγηση επί του θέματος.

Το #BeautyGate ή αλλιώς αν προτιμάτε το #SmoothSelfieGate ξεκίνησε όπως τα περισσότερα gates – προβλήματα που διαβάζουμε κάθε χρόνο και μετά από μερικές μέρες της έλευσης των νέων iPhones στην αγορά. Έτσι και φέτος είχαμε τις σοβαρές ερωτήσεις και προβληματισμό κάποιων και αυτούς που για δικούς τους σκοπούς αρέσκονται στο να μεγαλοποιούν αυτά τα θέματα χωρίς μάλιστα να δίνουν κάποιες απαντήσεις στις ανησυχίες των χρηστών.

Αν όμως δείτε γιατί οι άνθρωποι πραγματικά ανησυχούν και ξεπεράσετε όλους αυτούς που απλά προσπαθούν να κερδίσουν τις εντυπώσεις με την κριτική τους τότε θα βρεθείτε αντιμέτωποι με κάτι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο:

Την συνεχή εξέλιξη του συστήματος κάμερας σε ένα computational σύστημα φωτογραφίας.

Ο όρος computational photography μπορεί να μην σας είναι οικείος αλλά αυτό που μπορεί να είναι οικείο σε εσάς είναι δύο από τις σημαντικότερες στιγμές του – Το Auto Awesome χαρακτηριστικό της Google και το iPhone 7 Plus Portrait Mode που έφερε το bokeh εφέ των επαγγελματικών φακών σε μια smartphone συσκευή.

Με άλλα λόγια είχαμε την χρήση εξελιγμένων chip και αλγόριθμων μηχανικής μάθησης για να ξεπεράσουμε τα όρια των φυσικών φακών και αισθητήρων.

Με το iPhone Xs και το Smart HDR η Apple χρησιμοποιεί την computational φωτογραφία σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό από ποτέ. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που βλέπεται παντού # με τους όρους smoothgate ή selfiegate ως αποτέλεσμα.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλη είναι πως το iPhone Xs και iPhone Xs Max δεν έχουν απλά ένα νέο σύστημα κάμερας αλλά ένα εντελώς νέο τρόπο απεικόνισης και λήψης φωτογραφιών και βίντεο.

Όλα ξεκινούν με τον φακό ευρείας γωνίας στο πίσω μέρος. Παραμένει ένα φακός f/1.8 στα 12-megapixel αλλά αυτά τα pixels, έχουν μεγαλώσει από 1.22 σε 1.4 microns, για να καταναλώνουν περισσότερο φως και από 3.1 σε 3.5 microns για να διατηρούν την φωτεινότητα όσο το δυνατόν με λιγότερο θόρυβο. Επίσης έχουμε περισσότερα pixels εστίασης – αυτό που ονομάζει η Apple phase detection autofocus και που σημαίνει πως μπορείτε να καταγράψετε το αντικείμενο σας σε μια λήψη με διπλάσια ταχύτητα από ότι παλιότερα.

Όλα τα παραπάνω μας δίνουν έναν αισθητήρα που σύμφωνα με τους υπολογισμούς του John Gruber του Daring Fireball, είναι 30% μεγαλύτερος και φακούς που μετακινούνται από τα 28mm στα 26mm.

Οι αλλαγές αυτές είναι τόσο μεγάλες που έκαναν μάλιστα κάποιους να εικάσουν πως η Apple προτίμησε την Samsung από την Sony για την προμήθεια αυτών βάση και των αλλαγών που διαπιστώθηκαν.

Σίγουρα οι selfies δεν έχουν να κάνουν με το σύστημα φακών στην πίσω κάμερα αλλά με αυτό τον τρόπο θέλαμε να τονίσουμε πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα πράγματα στον τομέα αυτό φέτος. Μέσα σε αυτές τις αλλαγές έχουμε και την 8 πυρήνων Neural μηχανή στον A12 Bionic επεξεργαστή που κάνει τον επεξεργαστή σήματος εικόνας όχι μόνο γρηγορότερο αλλά του δίνει και πολλές περισσότερες δυνατότητες.

Όλες αυτές οι αλλαγές και οι εξελίξεις στον τομέα της computational φωτογραφίας η Apple τις ονομάζει Smart HDR και είναι η αιτία πίσω από την νέα απεικόνιση στις selfie.

Αυτό που κάποιοι ονομάζουν #beautygate είναι ουσιαστικά το αποτέλεσμα της μείωσης του θορύβου της λήψης και του μεγαλύτερου δυναμικού εύρους.

Ο Matthew Panzarino, πρώην επαγγελματίας φωτογράφος και μέλος της συντακτικής ομάδας του TechCrunch δίνει αυτή την εξήγηση:

Επίσης ο Sebastiaan de With, με γνώσεις στην φωτογραφία και όχι μόνο καθώς και δημιουργός της εξαίσιας φωτογραφικής εφαρμογής Halide εξηγεί:

“Εχουμε μια πιο καλύτερη και πιο έντονη μείωση του θορύβου ενώ παράλληλα έχουμε μείωση των φωτεινών/σκοτεινών αντιθέσεων.Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως ο εγκέφαλους μας αντιλαμβάνεται κάτι έντονο και πως οι καλλιτέχνες κάνουν τα πράγματα να δείχνουν πιο έντονα. Δεν δουλεύει όπως σε κάποια CSI επεισόδια όπου οι ντετέκτιβ φωνάζουν “μεγάλωσε την ευκρίνεια στην οθόνη”. Δεν μπορείς να προσθέσεις ποτέ πληροφορίες σε μια λήψη που ήδη έχουν χαθεί. Αυτό που μπορείς να κάνεις όμως είναι να ξεγελάσεις τον εγκέφαλο του ανθρώπου προσθέτοντας μικρές περιοχές με αντιθέσεις”

Με απλά λόγια το iPhone XS ενώνει διαφορετικά εκθέματα μειώνοντας την φωτεινότητα σε πιο φωτεινές περιοχές και μειώνοντας το σκοτάδι σε πιο σκοτεινές περιοχές. Όλες οι λεπτομέρειες των λήψεων παραμένουν εκεί αλλά το ανθρώπινο μάτι τις βλέπει λιγότερα έντονες λόγω της τοπικής αυτής αντίθεσης που δημιουργείται.

Σύμφωνα με τον Sebastiaan αυτό είναι εμφανές και πέρα από την απόδοση του χρώματος του δέρματος του αντικειμένου της λήψης. Φωτογραφίες με το αντικείμενο σε ένα πιο σκοτεινό χώρο, είτε έχουμε μια γάτα είτε ένα κομμάτι ξύλο, θα δεχτούν και αυτές μια αυτόματη ομαλότητα των αντιθέσεων.

Απλά το iPhone Xs έχει μια πιο επιθετική αντιμετώπιση στην μείωση του θορύβου σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα.

Με τα νέα iPhone Xs λοιπόν έχουμε καλύτερη έκθεση, πολύ καλύτερο δυναμικό εύρος, λεπτομέρειες σε σκιές και διαφοροποιήσεις που σημαίνει λιγότερες λήψεις με κακό φωτισμό ή με μεγάλη έκθεση φωτός σε μια λήψη. Αυτό με την σειρά του δίνει ως αποτέλεσμα καλύτερες selfies σε σημεία που είναι πιο δύσκολα για μια τέτοια λήψη. Βέβαια το κόστος για τα παραπάνω έχει να κάνει με αυτή την ομαλότητα που πρέπει να περάσει στην λήψη και στην επιφάνεια του αντικειμένου αυτής.

Και όχι αυτό δεν έχει να κάνει με κανένα φίλτρο ομορφιάς ή κάτι άλλο. Η κάμερα των iPhone Xs και iPhone Xs Max αντιδρά το ίδιο και κάνει όλα τα παραπάνω σε όλα τα αντικείμενα της λήψης.

Τα άσχημα νέα είναι πως αν δεν σας αρέσουν το πως μοιάζουν οι selfies στα iPhone Xs από την στιγμή που δεν υπάρχει κάποιο beauty mode, δεν υπάρχει τρόπος η Apple να απενεργοποιήσει αυτή την ομαλότητα στις λήψεις. Αυτή είναι μέρος της διαδικασίας των λήψεων.